KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Saturday, August 6, 2011

BILA RAMADHAN TIBA, KEMALANGAN PUN TIBA-TIBA BANYAK...

MENARIK:

WHAT A PERFECT WORLD IT WOULD BE IF WE DIDN'T HAVE TO WORRY ABOUT OUR PHONE CREDIT LIMIT...


Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Baru lepas tengok berita 1.30 di TV3. Kebanyakkan berita ialah berkenaan kemalangan je. Itu yang dilaporkan kemalangan jalan raya. Ada kemalangan lain seperti putus jari akibat bermain mercun. Sepatutnya bulan ramadhan ni kita akan lebih busy beribadat.

Setiap tahun saya tengok, bila bulan Ramadhan tiba, kemalangan pun bertambah tiba-tiba. Bukan nak menyalahkan bulan Ramadhan tapi yang patut yang disalahkan kita sendiri. Bila memandu, kita lebih suka memandu sambil lewa. Ini ingatan untuk diri saya sendiri gak. 

Tadi gak baru je tengok berita kemalangan kebakaran di rumah seorang warga emas di Melaka. Macam mana boleh terbakar? Kita pun tak tahu. Tapi masakan pokok bergoyang kalau tiada angin bertiup kan? Takpe, serahkan kepada polis untuk siasat.

Saya doakan korang semua dilindungi dan diperlihara oleh Allah. Semoga tiada apa yang buruk terjadi. Itu harapan saya.

Wassalam.

-NASZ-

Sila Tekan Like Jika Suka

3 comments:

  1. sama2 la menjaga diri..jangan cuai, kat rumah sendri pun kadang2 kemalangan boleh berlaku.

    ReplyDelete
  2. mungkin org keletihan puasa x? hurm.. sepatutnya puasa mengajar diri utk lebih berdisiplin. ini lain pula jadinya,...

    ReplyDelete
  3. baru tadi dapat berita ada seorang kawan ina punya kawan accident kat jasin melaka.50-50.harap dia sembuh macam biasa.

    ReplyDelete