Create your own banner at mybannermaker.com!

KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Monday, August 15, 2011

"BIASALAH. ORANG KERJA GAJI BESAR"

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Oleh sebab internet ofis saya problem, terpaksa update entry dengan handphone. Rasa semacam kalau tak update blog sekarang ni. Lagipun sekarang tengah rehat lunch tapi tak boleh lunch sebab puasa. Hehehe.

Korang pernah tak kena perli macam tajuk kat atas? Saya mengaku pernah dan banyak kali. Saya perasan manusia ni penuh dengan perasaan dengki termasuk diri saya. Bila terlintas perasaan tu, saya akan cuba sedaya upaya tepis dan berfikiran positif. Memang sangat susah dan kadang-kadang terbabas gak.

Perlu ke kita dengan kejayaan orang lain? Orang tu berusaha untuk mencapai apa yang dicapai. Sama gak dalam dunia blog, ada anon yang suka menjatuhkan orang lain. Salah tak salah semua anon sebab saya ada jumpa anon yang tak macam tu.

Kenapa? Pernah tengok slip gaji yang bergaji besar ni? Ataupun cuma pandang jawatan dan luaran je? Jawatan besar datang dengan tangungjawab yang besar. Tak perlu nak dengki dan kita patut usaha untuk capai apa yang termampu.

Sama macam dalam dunia blog, usaha untuk tingkatkan kualiti penulisan dan blog kita lebih baik kita busy mengutuk dan memperlekehkan blog orang lain. Betul tak?

Rindu kat Heliza Helmi la plak. Hehehe.

Wassalam.

-NASZ-
Published with Blogger-droid v1.7.4

Sila Tekan Like Jika Suka

6 comments:

  1. Ambik positive jek apa yg orang nak kata..maybe dia cakap sebab rasa cemburu..rasa diri tak sebertuah org yang bergaji besar.. Walaupon sebenarnya 'tuah' tu datang daripada 90% usaha..10% luck/nasib

    ReplyDelete
  2. kdg2 perli itu bkn disebabkan perasaan dengki... tp tgk pd seseoranglah.. tp mmg betul... besar gaji, besar jawatan.. semakin besar tanggungjawab yg digalas.. Jika kita nak jadi mcm tu kenalah berusaha utk mencapainye.. bkn ckp ajer... :)

    ReplyDelete
  3. huhu saya tak pernah kena perli camtu coz saya kerani jer...hehehe

    ReplyDelete
  4. gaji besar mmg byk tanggungjawabnya, makin besar gaji, makin besar income tax nye..huhu

    ReplyDelete
  5. betol3..tok sah lar kita nk kutuk2 org len..cermin diri kita dulu ni hah

    ReplyDelete
  6. kalau ada masa baca la ni...kisah boss menyamar jd pekerja biasa..reality show..

    http://anisa-mylife.blogspot.com/2011/08/undercover-boss.html

    ReplyDelete