Create your own banner at mybannermaker.com!

KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Friday, August 12, 2011

"SAYA HARAP SANGAT TANGAN DORANG KUDUNG!"

MENARIK

YOUR ARTISTIC SCRIBBLES & DOODLES COULD WIN YOU RM 10,000!


Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Ini entry bengang sebab ada orang main mercun depan rumah sewa saya. Dah bingit telinga. Dah sound pun masih nak main lagi. Yang hairan, mak dan bapak dorang pun tengok je. Bodoh ke apa dorang? Tak reti tegur anak sendiri ke?

Nanti dah jari putus, tangan kudung dan rumah hangus, baru nak mengeluh, menangis dan meraung. Masa tu saya pergi kat muka sorang-sorang, saya akan cakap:

"Padan muka. Hari tu saya dah tegur tak nak dengar kan? Tak payah duk meraung-raung. Buat bingit telinga je. Dah salah sendiri. Sendiri tanggung la"

Nak main mercun sampai putus jari atau tangan ke, pergilah main kat dalam hutan atau tanah lapang. Janganlah main dekat dengan rumah orang. Tiba-tiba jiran sebelah ada sakit jantung, terkejut sampai mati, nak bertanggungjawab? Mesti pandai mengelat punya..

Lagi satu, balai polis dekat je tapi tak nampak pun seorang polis datang check dan tegur. Kata menjaga keamanan tapi saya tak rasa aman pun. Kalau setakat nak duduk dalam pejabat air cond je, baik tutup je balai polis tu.

Ini entry bengang. Sori sebab ini cuma luahan rasa. Kalau saya tak luahkan rasa ni, habis budak-budak tu saya pijak-pijak dengan mak bapak dorang sekali. Saya ni ada masa panas baran gak. Ada masa saya cool je.

Dah ok dah. Hehehe.

Wassalam.

-NASZ-

Sila Tekan Like Jika Suka

22 comments:

  1. aminn.. semoga kene mercun mereka tu.. aku faham perasaan :)

    ReplyDelete
  2. selagi tak kena dorg takkan dengar nasihat pnye..hehe

    ReplyDelete
  3. Same la tmpt kite ni, budak2 rumah depan ni xabeh2 main mercun, dah la akak belakang ni baru lepas bersalin. sian dekat baby..

    ReplyDelete
  4. saba noh
    ke nak join dorg men sekali
    hehe :P

    ReplyDelete
  5. a'ah, kat rumah saya pon gitu tadi... adoi, tensyen bangat.. banyak kali kot terkezutt... huhuhu... selamat tak sakit jantung... hish.. x faham betul la kenapa diorg suka main mercun..

    ReplyDelete
  6. tapi sabar yer abg nasz.. jgn g serang orang tu.. hahahahah..:)

    ReplyDelete
  7. kejamnya doa bagi kudung tu...doala bagi terbuka hati tu heheh

    ReplyDelete
  8. haha.. saya pon selalu tersntap bila tetiba bunyi mercun meletup. rasa nak mengamuk jer.

    ReplyDelete
  9. paam perasaan tu.nasib je kat kawasan ruma sy xde camtu.hikhikhik.

    doa la spya dorg insaf sikit.

    ReplyDelete
  10. wahhh!!!!garangnyeeee....hehehe..tapibetullah Nasz memang sakit telinga bunyi mercun,

    ReplyDelete
  11. faham sangat perasaan NasZ...
    sikap respek kat org lain sudah mcm x wujud di kalangan sesetengah org.

    benci mercun!

    ReplyDelete
  12. hehehe..kejam gak ayat tok jiran tu..lagi melalak dia kalau bgitau mcm tu bila dia kudung t.. :P

    ReplyDelete
  13. selagi tak kene kat diorg selagi tu tk insaf.. klu nk membahyakan diri jgn libatkan org lain..

    ReplyDelete
  14. wow!
    garang rupanya nasz nih!
    sipbek ok dah =P

    ReplyDelete
  15. dh follow bro.ada mase lawat la botak2023.blogspot.com jugak ye.hehee

    ReplyDelete
  16. jgn doa mcm tu..baling jer batu..hehe

    ReplyDelete
  17. Aah. Garang rupanya Abg Naser ni.. Huhu. Doakan mereka berubah ye. :)

    ReplyDelete
  18. tension dgn orang yg main mercun ni...lagi2 yg jenis bunyi mercun tu kuat..tak ke terkejut nanti jiran2..

    ReplyDelete
  19. assalam...

    hihiihih jgn la mnx buwuk2 mcm 2..

    patutnya mnx doa bg semua da kesedaran...

    folow u..tq dtg blog Ruby...

    ReplyDelete
  20. aish..awal gila dyowang main mercun..mmg patut kene marah nie..

    ReplyDelete