KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Tuesday, August 23, 2011

PENGALAMAN KITA MEMBENTUK DIRI KITA SEKARANG...

Asalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Diri kita sekarang adalah apa yang segala pengalaman kita selama kita hidup. Melalui pengalaman hidup kita, ia akan membentuk kita sama ada jadi baik atau tidak baik.

Pengalaman ni pun ada banyak pengaruh antara yang paling rapat adalah ibu bapa kita. Kita lebih menjadikan ibu bapa kita sebagai model utama untuk membentuk diri kita sekarang. Pengaruh ibu bapa terhadap diri kita memang sangat kuat.

Ada persoalan kalau dia tak pernah jumpa ibu bapa dia macam mana plak? Orang yang menjadi sebagai penjaga kepada dia. Peranan dan pengaruh penjaga pun boleh membentuk dia.

Pengalaman kita dalam berkawan pun mempengaruhi pembetukan diri kita. Kawan mempunyai pengaruh yang sangat kuat. Tersilap memilih kawan, boleh bawa kita menjadi seseorang yang tidak baik. Begitulah sebaliknya.

Korang rasa siapa yang lebih mempengaruhi pembentukan diri korang sekarang?

Wassalam.

-NASZ-
Published with Blogger-droid v1.7.4

Sila Tekan Like Jika Suka

6 comments:

  1. Yang banyak membentuk saya, mestilah ibu bapa... Mereka ialah model saya =D

    ReplyDelete
  2. hmm..bg sy la kan..ms kita kecil mmg ibubapa dan kwn2 yg akan m'pengaruhi p'bentukan diri.tapi,bila dah besar,dah boleh fikir sendiri,dah tahu yg mana baik atau buruk,diri kita sebenarnya yg m'pengaruhi p'bentukan diri.wallahu'alam..

    ReplyDelete
  3. Salam;
    pengalaman bentuk kegagalan adalah pengalaman paling bernilai dlm hidup kita.....

    ReplyDelete
  4. sokong dgn kenyataan itu huhu;

    saya dipengaruhi oleh persekitaran n pengalaman sendiri kdg2 org sekeliling pon mempengaruhi gak

    ReplyDelete
  5. kawan2 r..sebab kawan saya pernah rosak dan sebab kawan jugak la saya kenal Islam.. huhu

    ReplyDelete
  6. mcm ana,mak & abah kot byk pengaruh..
    pastu member2 pon sama gak..
    cuma ana rasa mak dgn abaj lebih lg kot :P

    ReplyDelete