KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Saturday, August 20, 2011

SEGMEN l CERITA AKU DAN BULAN


Don’t forget your loved ones this Ramadhan.

Nak Join? Klik SINI

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Join segmen Zul Fattah plak. Hehehe. Saja support rakan blogger. Dia suruh buat cerita yang ada ayat BULAN. Nak tahu apa cerita bulan saya? 

Dua angkasawan dari Malaysia telah dipilih untuk terbang ke bulan. Dua orang angkasawan itu menaiki kapal angkasa ciptaan anak watan Malaysia. Kapal angkasa yang dibuat oleh anak watan Malaysia sangat unik. Walaupun bahan yang digunakan besi tapi besi tersebut boleh berubah menjadi sesuatu yang diperlukan. Ada chemical reaction yang telah dimasukkan ke dalam besi tersebut. Chemical Reaction itulah ciptaan anak watan Malaysia yang terulung. Apa dia? Rahsia Kerajaan. Hehehe.

Dua angkasawan ini mendarat di bulan. Semasa sedang bersiar-siar sambil menghirup udara dalam tong oksigen masing-masing, mereka terjumpa sebuah kapal angkasa gergasi. Maka bersembang la kedua-dua angkasawan tersebut:

"Yo bro, kapal angkasa la"

"Ye la. Hang ingat aku buta ka? Aku nampak la"

"Ceh. Baru dapat naik ke bulan dah berlagak macam nak mampus"

"Apa hang cakap? Hang nak mampus?"

"Aku cakap hang berlagak macam nak mampus"

"Hang dah buat aku yang berlagak ni marah. Mampus hang"

"Aku mampus ke engkau mampus dulu? Jom kita tengok"

Maka bergaduh la kedua-dua angkasawan tu. Tiba-tiba kedua-dua tertarik tiub yang menyambung ke tong oksigen kedua-dua angkasawan tu. Oleh itu, kedua-dua meninggal dunia kerana kebocoran tong oksigen di bulan. Apakah kapal angkasa gergasi misteri tersebut? Mesti korang nak tahu kan? Korang tengok Movie Transformers: Dark Of The Moon. Itulah dia.

Hehehe. Kreatif tak?

Jom join ramai-ramai. Tutup 20hb Ogos 2011 jam 11.00 malam.

Wassalam.

-NASZ-

Sila Tekan Like Jika Suka

7 comments:

  1. haha..memang merapu gilew r.. ada ke kex macam tu eh..?
    tapi cite transformer tu tak tngok lgi r..
    tima kasih sudi join.. haha..

    ReplyDelete
  2. jom ..terjah blog kawan2 lain,..
    ini je yg mampu.. haha..

    http://zulfattah.blogspot.com/2011/08/salam-semua.html

    ReplyDelete
  3. hahaahah... jom terbang ke bulan... adoi kelakr la abg nasz..:)

    ReplyDelete
  4. hahaha...kreatif sgt cita abg nasz...:)

    ReplyDelete