KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Saturday, August 13, 2011

"TAHAN DIRI..PLEASE..SABAR"


MENARIK

YOUR ARTISTIC SCRIBBLES & DOODLES COULD WIN YOU RM 10,000!


Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Dorang ni betul-betul mencabar kesabaran saya. Bakar mercun betul-betul depan rumah sewa dan dekat dengan kereta saya. Saya tengah tahan diri ni. Bulan puasa ni kesabaran saya makin menipis.

Apa yang akan berlaku kalau saya takde kesabaran? Tidak dapat tahan diri?

Ini yang akan berlaku:

Saya akan keluar rumah sambil pegang sebatang kayu. Kemudian, saya akan hentak dua belah kaki dan tangan sampai patah. Saya akan pastikan semua yang main akan kena. Pastu saya akan amik mercun tu dan sumbat dalam mulut, hidung dan telinga dorang. Pastu, saya akan bakar mercun tu dan tinggalkan dorang.

Kejam kan? Saya rasa bukan saya sorang je yang fikir macam tu. Disebabkan ada sifat sabarlah dan fikiran rasional lah yang menghalang kita buat camtu. Cuba bayangkan sifat sabar  kita memang tak wujud dan fikiran rasional tidak lagi relevan dalam diri kita. Huru hara dunia ni. Kan?

Cuma luahan rasa. Sedang bersabar dan bersabar.

Dah OK sekarang. Hehehe.

Wassalam.

-NASZ-

Sila Tekan Like Jika Suka

9 comments:

  1. wee:)
    bguslah kalo abg naser da ok
    hehe :)
    sian budak2 tu xpasl2 kene blasoh ntt
    hehe :D

    peace no war

    ReplyDelete
  2. sabaq na..biasalah zaman kanak2 kita dulu selalu je main mercun..saya lah..tak tahu lah en nassier

    ReplyDelete
  3. sabaq na..biasalah zaman kanak2 kita dulu selalu je main mercun..saya lah..tak tahu lah en nassier

    ReplyDelete
  4. Salam;
    kalau budak kecik boleh kita tegur tapi kalau yg dah berbulu susah sikit nak tegur..naik bulu juga kita dibuatnya..benar tu tahap kesabaran kita ada batasnya.

    ReplyDelete
  5. hehe, sabar bro, ni ujian dr Allah. nk tambahkn pahala. :D

    ReplyDelete
  6. mercun! wah bestnye...heheh..tapi kat sini yang main mercun ni orang besar macam orang bujang baya2 naz ni la..budak2 jarang main..tak tahu la kalu awe tak nampak :)

    ReplyDelete
  7. sabar sabar.. huhu.. bebudak ni memang suka lahh main mercun modified.. pastu susahkan orang..

    ReplyDelete
  8. biase r tu Abg Nasz... saya dulu2 pun nakal gak..selalu kena marah.. main meriam buluh..haha..

    ReplyDelete
  9. kesabaran itu perlu.. jgn mrh mrh.. jika boley tgur elok elok.. jgn diikutkan perasaan mrh tu.. nt badan kta lak yg binasa :)

    ~salam ziarah dr sahabat blogger ~ ^^

    ReplyDelete