KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Wednesday, August 17, 2011

MASALAH DENGAN POLIS DI KAWASAN KAMPUNG...


Let's stay connected on the go.
Get addicted gaming to win your share of RM25,000!

What is Limhamn, Factum or Bekväm?

Ever feel like you need a genie to make your wishes?


Assalamulakum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger.

Tengah saya makan tadi, lalu seorang pakcik Polis. Mungkin dia datang minum jap dan kemudian dia menyambung tugasnya. Sekejap je dia minum. Kemudian dia beramah mesra dengan 2, 3 orang penduduk yang tengah lepak-lepak minum gak.

Dia lalu sebelah saya dan saya pun dengan spontan senyum tapi dia buat tak tau je. Tak kisah la. Mungkin dia tak kenal saya bila saya tak pakai baju kerja dan tag jabatan saya.

Ini cuma pendapat saya je k? Saya tak nak ada yang sentap plak. Polis yang kerja di kawasan kampung kebanyakkannya penduduk asal kampung tu juga. Tapi dah penduduk kampung tu juga, sudah semestinya kenal orang kampung. Oleh itu, bilanak jalankan tugas, perasaan kenal tu akan sebabkan tugas tak dijalankan dengan sempurna. Sebabnya:

"Ini anak kawan aku. Tak pakai helmet plak. Lepaskan je la"

Saya tak kata semua tempat berlaku tapi hampir semua tempat berlaku. Ini cuma hasil dari pemerhatian saya je. Saya hargai apa yang dorang sumbangkan untuk keamanan negara ni.

Maaf kalau ada yang terasa.

Wassalam.

-NASZ-
Published with Blogger-droid v1.7.4

Sila Tekan Like Jika Suka

5 comments:

  1. sombongnya dia polis tu.
    semalam sy gi bazaar Ramadhan dgn uniform. So, bila org senyum..sy pn senyumlah...=) Nnt tak memasal org kata 'ee...sombongnya misi tu.'
    peace no war.!

    ReplyDelete
  2. dlu slalu kna saman ngan polis dlm kmpung, tpi kna bayar singgit jer

    ReplyDelete
  3. Assalam...
    Betul..betul..betul..

    ReplyDelete
  4. orang kata jika ada kelebihan guna la.. macam tu gak la.. dulu kawan saya kena saman jpj, tapi disebabkan dia juga jpj keluarkan kad kuasa, terus dilepaskan.. kata mereka oh, orang kita ke??? sembang2 jap n x saman.. itulah hendaknya..jadi apa leh watkan???

    ReplyDelete
  5. huhuhuhu..sepupu sepapat,jiran kg..sume lepas klo berkwn ngn polis..kih3

    ReplyDelete