KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Friday, August 12, 2011

"AWAK NI KEDEKUT DENGAN DIRI SENDIRI LA"


MENARIK

YOUR ARTISTIC SCRIBBLES & DOODLES COULD WIN YOU RM 10,000!


Assalamualaikum dan salah sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Saya selalu dengar ungkapan ni dari mulut kawan-kawan yang kenal saya. Saya pun rasa diri saya ni kedekut dengan diri sendiri. Hehehe. Saya takkan beli sesuatu benda kalau rasa benda tu tak penting sangat.

Masa saya kerja swasta dulu, saya duduk dengan kawan-kawan di kondominium Mutiara Height Jelutong Penang. Sebulan sewa kongsi dengan 7 orang. So, tak rasa la sangat. Masa tu saya buat 2 kerja. Pagi sampai petang saya kerja di Contact Center. Petang sampai tengah malam atau awal pagi, saya kerja di panggung wayang sebagai penjual tiket. Begitulah setiap hari.

Masa tu saya bajet setiap dua hari sekali saya akan makan nasi. Hari-hari lain saya makan megi saja. Saya ada satu stok megi 3 perisa berlainan. Hahaha. Kalau saya beli nasi, saya beli nasi lebih dan telur mata serta kuah campur kat kedai mamak. Saya sangat suka makan ayam, tapi masa tu saya tahan diri sebab rasa macam membazir je.

Hehehe. Bersambung... Nak buat kerja jap.

Wassalam.

-NASZ-
Published with Blogger-droid v1.7.4

Sila Tekan Like Jika Suka

9 comments:

  1. memang nampk sangat kedekut.. hihih
    eh... berjimat namanya tu.. huhu

    ReplyDelete
  2. Kadang-kadang orang nampak kita KEDEKUT.
    Sebenarnya kita nak BERJIMAT untuk benda yang lebih PENTING. Tak gitu?

    Musicbrilliant.com

    ReplyDelete
  3. kedekut sbb nak simpan duit nak kawin ke tu hihi ...

    ReplyDelete
  4. Salam;
    kedekut ini ada keburukan dan ada kebaikannya..tapi ramai yg pandang buruk kerana diorg tak dapat merasa,kebaikannya pulak hanya pada individu yg kedekut tu je...

    ReplyDelete
  5. ish..kedekut sampai tahap mcm tu.tp mesti dia ada budget utk agenda lain kot..

    ReplyDelete
  6. KEDEKUT bersebab takpe nasz :)

    ReplyDelete
  7. ni bukan je kedekut...bertaaq juga nak makan...his..his..hisssss

    ReplyDelete