KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Thursday, August 11, 2011

"LIFE IS A CLIMB, BUT THE VIEW IS GREAT"


MENARIK

YOUR ARTISTIC SCRIBBLES & DOODLES COULD WIN YOU RM 10,000!


Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Korang pernah dengar tak ayat kat tajuk entry tu? Ayat tu saya dengar masa layan Movie Hannah Montana The Movie.

"Life is a Climb, but the View is Great"

"Kehidupan itu satu Pendakian, tapi pemandangan adalah yang Terbaik"

Saya terjemahkan mengikut kefahaman saya. Kehidupan kita sekarang bagaikan satu pendakian. Ada masa kita melalui cerun-cerun yang landai. Ada masa kita melalui curam-curam berbahaya. Bergantung pada semangat kita untuk menghadapi segala rintangan yang datang. Rintangan dari ribut, tanah runtuh, kekurangan makanan dan masalah dengan pendaki lain.

Tapi bila kita berjaya sampai ke puncak, kita dihidangkan dengan permandangan yang indah. Permandangan tu jadi indah selepas segala usaha dan penat lelah kita untuk mendaki sehingga ke puncak. Masa tu kita akan rasa puas dan semasa pendakian kita melalui pelbagai jenis pengalaman.

Ia macam kehidupan kita sekarang. Kita jalani kehidupan kita ni seperti mendaki. Ada masa kita hadapi kesusahan. Ada masa kita rasa kesenangan. Bila kita berjaya capai apa yang usahakan, muncul wajah kegembiraan.

Ini cuma pendapat saya. Ada sesiapa tak setuju?

Wassalam.

-NASZ-
Published with Blogger-droid v1.7.4

Sila Tekan Like Jika Suka

14 comments:

  1. setuju abg nasz... dan... usaha itu tangga kejayaan.. biar susah untuk mendaki, tapi habuannya sangat indah..kan???

    ReplyDelete
  2. yup..
    dengan pendakian yang penuh liku dan cabaran, maka terhasillah pemandangan yang indah..


    makin bnyk cabaran yang kita terpaksa hadapi, makin indah dan bermakna hidup ni..tol kan =)

    ReplyDelete
  3. wahh, saya pun layan cerita hannah montana dulu. n mmg kata2 dia tu sy msh ingat ! :D

    ReplyDelete
  4. Salam Ukhwah Nasz
    Jom join segmen saya pula...

    ReplyDelete
  5. yup , betul tu . no pain no gain kan ? hehe :)

    ReplyDelete
  6. org skrang ske nk wat kje senang jew.tp klu nk senang kne lar ssh dulu ..kn?

    ReplyDelete
  7. nice quote! "Kehidupan itu satu Pendakian, tapi pemandangan adalah yang Terbaik" ...
    Setuju dengan Nasz tu, kehidupan 1 pendakian,..maksudnye nak melalui fasa kehidupan mungkin senang, mungkin sukar nak dilalui,..tapi hasilnye lepas lalui tulah sesuatu yang berharga..itu yang dikatakan pemandangan yang terbaik... :)

    ReplyDelete
  8. Salam kenal;
    setuju sangat tang tu.bergitu juga bagi blogger baru seperti saya ni kena rajin blogwalking yer tak?

    ReplyDelete
  9. cerun2 tu smua la yg buat PENDAKIAN tu jadi indah lagi bermakna kan nasz kan? hehe

    ReplyDelete
  10. kejayaan yang di kecapi hasil susah payah dan jerih perih sangat lah manis dirasakan bila mencapai kejayaan!

    its a climb but the view is the best!

    :)

    ReplyDelete
  11. setuju dengan pendapat nie..kita perlu susah dulu sebelum menikmati kesenangan.

    ReplyDelete
  12. jln2 cni jgk..trcari2 shout box..hehe..komen pon leh ek..uitm seri iskandar ek dlu??sama la..tp u senior la..=)

    ReplyDelete