KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Sunday, August 21, 2011

SYUKURLAH DENGAN APA YANG KITA ADA...

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Tengah menjalankan aktiviti mengecat rumah tadi, terdengar slot sedutan Merisik Khabar di Radio Era FM. Tentang seorang perempuan aka isteri yang suaminya terlantar sakit dan dia kerja sebagai Cleaner. Kalau tak pergi kerja, gaji kena potong. So, kena la paksa diri pergi kerja.

Dia mengadu tahun ni tak dapat la dia sediakan apa-apa untuk anak-anak dia sempena sambutan Hari Raya. Sebak saya dengar.

Cuma ingatan untuk diri saya sendiri, di samping kita menyambut Hari Raya, ingatlah kepada orang yang tak bernasib baik. Dan bersyukurlah kita dengan apa yang kita ada sekarang. Jangan takbur dan berlagak.

Cuma sekadar coretan ingatan untuk diri sendiri.

Wassalam.

-NASZ-
Published with Blogger-droid v1.7.4

Sila Tekan Like Jika Suka

9 comments:

  1. yeee. bersyukrlah dengan ap yang kita ade, dan dengan ape yang kite dapat :)

    ReplyDelete
  2. Hargai apa yg kita ada.Hargai org yg berada d sekitar kita.sentiasa bersyukur dgn kurniaannya..

    kalau kita fikir kita susah,lagi ramai org di luar sana yg susah...

    Hi NasZ!Long time no see..:P

    ReplyDelete
  3. kdg2 kita ni t'leka dgn ucapan syukur dlm kehidupan seharian.bila t'lebih,tak cakap apa.bila t'kurang mula la merungut mcm2.dah lama2 baru nak t'fikir tentang kekurangan org lain b'banding diri kita.

    p/s : nice sharing..ingatan utk dri sy sendiri jgk (",)

    ReplyDelete
  4. betol tu.. bersyukur la dgn apa yg ada, sdgkan ramai lagi yg susah diluar sana

    ReplyDelete
  5. bersederhana pun penting jgk...lebih2 lagi bulan yg mulia ni...tolong orang selagi termampu..

    ReplyDelete
  6. emm. betul2.
    bersyukur la dengan apa yang kita ada kan..

    ReplyDelete