KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Monday, August 8, 2011

"DAH MAAFKAN TAPI MASIH MENGUNGKIT"

MENARIK

YOUR ARTISTIC SCRIBBLES & DOODLES COULD WIN YOU RM 10,000!


CRAVE FOR THE INTERNET?


MUSIC UNLIMITED.


WIN YOURSELF SEATS ON A FLIGHT!


HURRY! PURCHASE A SAMSUNG PRODUCT AND REDEEM YOUR FREE GIFT TODAY!


FREEDOM TO LOOK HOT!


Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Ada macam-macam jenis orang dalam dunia ni. Tapi orang macam ni saya pernah jumpa. Setiap tahun kita berhari raya kan? Setiap tahun kita bermaafan kan? Tapi yang menghairankan bila gaduh je, ungkit balik salah kita. Saya sedar saya pun tak sempurna. Cuma kalau dah maafkan, buat cara dah maafkan. Buat apa nak ungkit-ungkit.

Biasanya orang macam ni tak boleh kalah dalam debat. Bukan debat yang ada pencadang dan pembangkang tu ye? Debat ni yang masa gaduh mulut. Tak kira la antara kawan ke, adik beradik ke, jiran tetangga ke dan macam-macam lagi. Pasti akan ungkit perkara yang sama.

SITUASI 1 (Antara Kawan)

"Engkau ingat aku lupa ke yang engkau curi duit aku hah?!"

"La.. Hari tu kan engkau dah halalkan"

"Takde. Takde. Takde. Reverse balik. Unhalalkan"

"La. Camtu pun boleh ke?"

"Boleh la. Duit aku"

SITUASI 2 (Jiran Tetangga)

"Periuk aku yang engkau rosakkan tu bila nak ganti!"

"Periuk? Yang mana ni Kak Nab?"

"Ala. Yang 5 tahun lepas la. Yang engkau rosakkan sebab nak masak dodol dulu la"

"Kan hari tu Kak Nab kata takpe"

"Tak kira. Tak kira. Tak kira. Aku nak balik. Yang shining dan baru tau"

"Eh. Eh. Melebih-lebih plak dia ni"

"So? Nak fight?"

Semua dialog kat atas tu rekaan spontan dari otak saya je. Haha. Mungkin wujud dan mungkin tak wujud. Tak tau la. Tapi bagi saya, inilah sikap orang kita, masa berbaik, mulut manis bak gula merah campur gula putih. Tapi bila start perang, semua habis keluar. 

Tapi tak semua macam ni. Ada yang sedar dan sentiasa bersederhana. So, korang pernah tak jumpa orang macam ni? Pernah tak? Pernah kan? Kan?

Hehehe.

-NASZ-

Sila Tekan Like Jika Suka

14 comments:

  1. duniawi :) btw, follower NasZ lagi sorunk cukup 1k laa.. tahniah!! :)

    ReplyDelete
  2. pernah jugak...kekadang sendiri jugak pernah kene.. yelah, manusia mane yg xpenah buat silap kan..tp kemaafan tu biarlah dr hati yang ikhlas..bukan sebab RAYA ye maafkan then lepas sebulan ungkit balik... memang xberkenan sket ngan org2 yang suka ngungkit2 ne~

    ReplyDelete
  3. tak pernah lagi. setakat ni kawan-kawan semua baik.

    yg slalu buat mcm tu, adik kck. tu sebab dia tak taw ape lagi.

    kalau da tua perangai mcm tu gk, mmg tak taw nk ckp apelah. mcm bdk kck. pmikiran tak matang.

    ReplyDelete
  4. Tak suka orang mengungkit nie....hihihi

    ReplyDelete
  5. unhalalkan??

    periuk 5 tahun lepas??

    haha! biar betul?!

    ReplyDelete
  6. tahniah da 1K. org mcm ni mmg tak kenang budi. mngungkit ni tak baik. buruk perangaila.

    ReplyDelete
  7. benda2 mcm tuh biarkan berlalu bak angin jer..^__^

    ReplyDelete
  8. selalu sgt cik ana jumpe org cmtu..
    tp sipbekla MUSUH KETAT cik ana x cmtu kot kan?kan?kan? hehe

    ReplyDelete
  9. barang yang lame jgn diungkit ... huuuhu . wah dah 1k peminat kat sini .

    p/s : if rajin ,join ye segmen tadik . hehe

    ReplyDelete
  10. ish3 .. ape da orag mcm ni ..
    ckp mcm tade pndirian ..

    ReplyDelete
  11. haha.. kak nab nk fight.. mari r..

    ReplyDelete
  12. kakak setakat ni, belum bertemu lagi rasanya...mungkin sebab kakak pun orang yang baik kut....hihihi

    ReplyDelete
  13. betul2 x suka ungkit menungkit... leh down tau... huhuhu

    ReplyDelete