KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Monday, August 22, 2011

"BAIK ENGKAU CARI BINI CEPAT. MAKAN MINUM ENGKAU TERJAGA"

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

"Baik engkau cepat cari bini. Makan minum engkau ada orang jaga"

Soalan itu banyak kali kawan-kawan saya tanya. Cuma bukan saya tak nak tapi tak sampai hati. Kepada korang yang selalu baca blog saya, korang akan perasan saya tak jarang mention tentang ayah saya.

Actually, parent saya bercerai dan ayah saya tak bagi nafkah pada emak saya. Tapi saya tak nak burukkan dia sebab seburuk mana pun dia, dia tetap ayah saya. Saya memang berazam tak nak jadi macam dia.

Kenapa saya kata tak sampai hati nak kawin? Sebab kalau saya kawin, saya risau saya akan kurang ada masa untuk emak saya. Nak harapkan adik-adik saya, memang tak boleh sebab jarang ada kat rumah. Busy kerja je. Mungkin korang akan cakap saya ni anak emak. Saya tak kisah sebab saya seorang je merasa macam mana emak saya bekerja untuk sara kami 4 beradik.

Disebabkan saya anak sulung, sebahagian keputusan terletak di bahu saya. Sejak kecil lagi saya terpaksa belajar buat keputusan. Memang kadang-kadang saya termeletup gak. Hahaha.

Sebab tu la kalau emak saya teringin apa-apa, saya akan cuba dapatkan. Sebab segala jasanya dulu memang saya langsung tak dapat balas.

Korang jangan palingkan muka korang dari emak korang k? Jasanya sangat besar dan tak mampu dibalas oleh korang.

Wassalam.

-NASZ-
Published with Blogger-droid v1.7.4

Sila Tekan Like Jika Suka

15 comments:

  1. alamak....nampak gayanya, beratur lah perempuan nak tunggu lelaki ;-p

    ReplyDelete
  2. apa-apa pun dia tetap ayah anda..Anda dan dia pasti berbz kerana anda nampak apa akibatnya jika ibu bapa bercerai dan menjadi mangsa adalah anak-anak. Carilah calon isteri yang terbaik buat anda..

    Bila wanita shopping...

    ReplyDelete
  3. kawen bile hati, prasaan, kewangan bersedie..
    jgn pakse diri k..
    kawen tu maksudnye awak sedie pikul tanggungjawab...
    so kalau rase blom mampu, nanti dulu lah
    tapi jgn jadikn alasan mak sbg alasan xnak kawen
    percayelah, mak awak mesti nak tgk anak die kawen ^^

    ReplyDelete
  4. emmm...rilek la nasz..abg saya tua setahun dari awak pon tak kawin lagi :)

    heeeeeeeee, skrg mmg susah nak jmpe lelaki bekerjaya macam awak nak kawin awal :) saya pon plan nak kawin awal 30-an..kehkeh..agak2 tua2 ade org nak ke ?heee, peace! ^^(*_*)

    ReplyDelete
  5. ouh, banykanye pengorbanan abang/kakak sulong kan.. T.T..alhamdulillah la sebab awak boleh tolong ibu awak.

    ReplyDelete
  6. salam...tanggungjawab anak mmg pada maknya dan bila dah kahwin akan ada tanggungjawab pada isteri dan maknya..apa2 pun macam kes naz ni kena cari isteri yang memahami keadaan naz dan naz kena adil antara isteri dan mak :)

    insyaAllah semua akan baik

    ReplyDelete
  7. walo da kawin.. tgjawab kat mak no 1 jugak..
    carik bini yang baik... nanti boleh same2 jage mak..
    (^^,)

    ReplyDelete
  8. setiap org ada kisah sedih memasing..
    owhh nasz anak sulung..
    moga2 kita sama2 sentiasa ada disisi MAK sepanjang hayatnya..aminn :)

    takmo MELETUP2 dah naaaa..hehe

    ReplyDelete
  9. ooo..baru tahu.. patut la..
    sabar ye Abg Nasz.... jodoh akan datang bila sampai masanya..
    macam tu la..saya pun lebih sayangkan emak saya dari ayah saya..

    ReplyDelete
  10. betul tu jasa ibu memang tak terbalas, tapi sebagai manusia biasa kita juga perlu pendampingkan? cama kalau cari, biar yang betul2 memahami dan boleh menjaga mak kita seperti mak dia juga...pendapat kakak je ni

    ReplyDelete
  11. sdih la bace kisah abg nasz ni.. dilema jugak ye klu pnah mnghadapi situasi mcm tu.. tmbh2 lgi anak sulung.. hrapan kluarga

    ReplyDelete
  12. emmm... apa kata kawin, pastu tinggal sekali ngn mak..

    ReplyDelete
  13. takpe bro, dulukan mak.. kawen nnt2 pn boleh..tp dh ade calon cepat2 lah kawen ye..ke, tggu calon dari mak? hehe :D

    ReplyDelete
  14. nice bro... baguslaa bila dapat berjasa kat emak sendiri... sentiasa jaga emak tu bro... Inshaallah, sampai bila2 berkat hidup ko... kalo bab kawen ni, serahkan jek pada jodoh & takdir... berdoa spy dpt jodoh yg baik & boleh terima segala kekurangan...

    ReplyDelete