KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Tuesday, August 16, 2011

"YA ALLAH. INGATKAN BUDAK-BUDAK TAPI BAPAK BUDAK YANG MAIN"


Get addicted gaming to win your share of RM25,000!
What is Limhamn, Factum or Bekväm?

Ever feel like you need a genie to make your wishes come true?


Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Tadi saya lepak dalam kereta. Nak tengok siapa yang baling mercun dekat dengan rumah saya. Ya Allah, saya tak sangka sebab bapak budak yang main. Yang kecewanya saya, ada seekor bapak budak ni, jalan pelan-pelan dekat dengan rumah saya, pastu baling mercun yang meletup kuat tu. Pastu, makcik sebelah rumah saya pun jerit la. Bapak budak tu pun cakap:

"Nak senyap, duduk dalam hutan la"

Ya Allah, apa nak jadi dengan bangsa saya ni. Yang marah tu lagi tua dari dia. Yang sebelah lagi rumah saya tu bapa dia tak sihat sangat. Risau tiba-tiba meninggal sebab terkejut. Tapi, bapak-bapak budak ni mungkin tak pernah tengok mak bapak dorang mati sebab mercun kot?

Mak saya selalu pesan kat saya.

"Tak dapat kat dunia, nanti kat Akhirat dorang akan dapat gak nanti"

Saya sengaja nak tengok siapa yang main mercun dan mengganggu ketenteraman jiran-jiran saya. Rupanya bapak-bapak budak yang begitu bangga dengan perangai buruk dorang. Takpe. Saya dah tahu siapa. Selagi dorang tak minta maaf dengan saya, selagi itulah saya takkan maafkan dorang. Takpe, bukan luak pun maaf saya kan?

Saya tengok dengan mata saya sendiri macam mana dorang terkinja-kinja dan masa nak baling mercun dekat rumah saya. Cuma saya tak sangka makcik yang saya anggap baik pun subahat sekali. Takpe, bahagia di dunia, di Akhirat cuma Allah yang tahu.

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

10 comments:

  1. erk.. ada jugak golongan mcm nie ek.. dasyat2..

    ReplyDelete
  2. tak baik berdendam... sabar je.. dan maafkan kesalahan org lain.. lagipun ni bulan ramadhan

    ReplyDelete
  3. same la..kt tepi2 umah ni pakcik2 yg men..uhh~tensen3.. tp ritu ade polis ronda, trus dorang senyap ^^

    ReplyDelete
  4. bapak budak yang main? bapak borek anak rintikkan?

    ReplyDelete
  5. haisyh.. bapak budak? ptut nye tnjuk la cntoh yg baik.. mcm2 prangai la diorg ni

    ReplyDelete
  6. Betul!setuju ngan mak NasZ...tak dpt kat dunia,kat akhirat pasti diaorg ni dpt bahagian diaorg.

    Abby pun dah dpt tangkap sapa yg suka baling mercun masa semayang terawih kat utan ni...trus dpt ceramah free of charge dr abby.Malam ni best!tenang jek masa smayang terawih...Alhamdulilah..

    ReplyDelete
  7. eeeeeeeeeeeeee.. geramnya gitu... sabar yer abg nasz... mudah-mudahan mereka dapat pertunjuk.. bulan ramadhan org buat pahala.. bukan kumpul dosa kan??? hish... x faham lah zaman sekarang... sabar k..:)

    ReplyDelete
  8. maaf kan la.. tp B4 tu tangkap dlu bapak budak tu.. huhuhu.. wat serang hendap.. haha.. amcam? ok x.. :)

    ReplyDelete
  9. Ya Allah..bulan2 ramadhan nih pon nk buat hal..sabo jer lar abg nasz ek..x yah bls blk apa yg dorg buat tuh..bia Allah jerk yg bls k :)

    ReplyDelete