KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Monday, August 8, 2011

"ENGKAU TAK BAWA DIA PERGI HOTEL KE?"

MENARIK

YOUR ARTISTIC SCRIBBLES & DOODLES COULD WIN YOU RM 10,000!



Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Semalam tengah saya seronok berblogwalking tiba-tiba handphone saya berbunyi:

"Assalamualaikum. Naser bercakap. Siapa ni?"

"Ha. Naser ke ni? Ni A****"

"Ha.. Awat?"

"Ko nyer result exam jabatan dah dapat? Camne?"

"Oh. Dah dapat. Alhamdulillah aku lulus."

"Oh. Bagus la. Wei, aku nak tanya camne hang bleh pergi amik minah tu kat Parit Buntar?"

"N**** ka? Dah dia minta tolong, aku pun akan kat kampung, so, aku tolong je la."

"Ko tak bawa ehem ehem ke kat mana-mana?"

"Hah. Mana ada la. Isk. Merepek la hang ni"

"Ye ke? Tak bawa masuk hotel?"

"Apa hang merepek ni? Takde la aku nak buat benda tu pada dia"

"Ye ke?"

"Ye la. Isk."

"Pastu, korang buat pe?"

"Buat pe?Tak buat apa pun. Tak terfikir pun nak buat apa pun"

"Okla. Bila-bila datang rumah aku. Kita lepak-lepak."

"Insya Allah. Aku balik sebulan sekali je la."

"Oklah. Bye"

"Bye"

Lepas letak telefon tu, saya duduk kejap berfikir. Sampai camtu pemikiran manusia ni. Sampai nak bawa hotel dan bagai-bagai. Saya tolong dia pun ikhlas je. Tak minta apa-apa. Memang tak la saya nak lepak rumah dia.

Yang mengecewakan dia kira rakan sekerja saya dan dia boleh berfikir macam tu gak pada rakan sekerja (perempuan) kami satu lagi tu. Saya tak effect prestasi dan reputasi saya.

Mungkin sebab dah biasa hidup dalam suasana macam ni. Cuma saya harap sangat jangan anggap perempuan ni macam barang, bila nak pakai amik, bila dah tak nak buang. Cuba bayangkan itu emak atau adik perempuan dia yang kena. Dia suka? Sudah pastinya tak. Korang suka?

Wassalam.

-NASZ-
Published with Blogger-droid v1.7.4

Sila Tekan Like Jika Suka

2 comments:

  1. huh!!! sakit hatinya dengar gitu... serius kalau laki hidung belang gitu memang langsung x bleh dipercayai... maruah perempuan tu bukan barang tau... hurm.. betul tu abg nasz... kalau mak n adik atau kakak dia kena macam tu, macamna??? heeee.. komfem x sukakan??? nak org hormat kita, hormat org dulu.. kan???? dulu pernah kena gurau2 mcm tu ngan kawan laki.. serius saya tampar muka dia n terus blah...

    ReplyDelete
  2. err, dahsyat nye mindset! huhu. gerun.

    ReplyDelete