KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Sunday, August 28, 2011

"50 SEN JE?"


Have your say, in a united voice.


Win A HTC Cha Cha today!


Chicken, crab, or prawn? You decide!


We Could Think Of A Hundred Reasons To Love It, But Here's TEN!

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

20 tahun dulu ...

Budak A : "Mak Jah bagi aku duit raya 50 sen la"

Budak B : "Wah. Banyaknya."

Budak C : "Jom la kita pergi beraya rumah Mak Jah. Dapat duit raya 50 sen. Banyak tu"

Budak B : "Jom. Jom"

Sekarang...

Budak X : "Rumah Mak Minah bagi 50 sen je"

Budak Y : "Sikitnya"

Budak Z : "Tak payah la pergi beraya rumah dia. Buang masa je"

Budak Y : "Betul. Betul. Betul"

Korang nampak tak perbezaannya? Cerita kat atas cuma rekaan saya saja. Tapi apa yang saya nak sampaikan lebih kurang kisah-kisah pendek kat atas.

Rasanya, korang boleh fikirkan apa yang saya nak sampaikan. Kan?

Hehehe.

Wassalam.

-NASZ-

Sila Tekan Like Jika Suka

9 comments:

  1. hahahah.. saya faham.. memang pon sekarang paling rendah pon kena bagi seringgit..:)tapi umah saya still 50 sen..:)

    ReplyDelete
  2. hahahaha... mmg betul... budak2 zaman skang ni mata duitan... hahahahaha...

    ReplyDelete
  3. 50sen sikit je mcm sekarang..sploh hengget pun mcam seringgit skrg..

    ReplyDelete
  4. xpnh lg dpt duit raya yg syiling2 tu..hee~~
    recent post; mood raya..

    ReplyDelete
  5. haha.. biase r tu Abg.. dulu sy pun macam tu jugak.. haha.. rumah yg bagi duit sikit.. tak pergi.. rumah yg bnyak duit baru kami serang..
    skrang ni.. rumah yg ada biskut raya sedap pulak yg jadi mangsa

    ReplyDelete
  6. bukan 50 posen je bro, sekrang sehengget pn tak layan dah.. Demand nak 5 hengget..isyh3..err..fee lah tuh cmtuh..hahahaahaha :D

    ReplyDelete
  7. yelah budak2 sekarang tak pandang dah 50 sen, zaman kita dulu memang besar nilai 50 sen tu

    ReplyDelete
  8. kt kawasan kg ramai lg yg bg 50cen, lagi2 tetamu cilik yg tak dijemput hehe

    ReplyDelete