Create your own banner at mybannermaker.com!

KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Friday, August 12, 2011

"AWAK NI KEDEKUT DENGAN DIRI SENDIRI LA" PART 2


MENARIK

YOUR ARTISTIC SCRIBBLES & DOODLES COULD WIN YOU RM 10,000!


Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Sambungan...

Selepas ditawarkan kerja sebagai Penolong Pengurus Wayang a.k.a Assistant Cinema Manager di Golden Screen Cinemas (GSC), pada waktu rehat, saya makan biskut Cream-O dan malam saya makan megi je. Sama gak. 2 hari sekali akan makan nasi dengan mata. Teruk kan saya ni?

Masa saya kerja di GSC Gurney Plaza sebelum dihantar kerja di GSC Dataran Pahlawan Melaka. Saya kerja di Melaka lebih kurang 9 bulan sebelum saya masuk kerja kerajaan sekarang. Masa kat Melaka, saya makan nasi sehari satu kali. Itu pun waktu malam. So, dari pagi sampai waktu nak makan tu saya tahan je perut saya. Saya selalu bajet masa tu sehari RM4 je untuk makan. So, saya beli nasi dan ayam goreng masa tu baru RM3.50. Ada satu kedai murah yang selalu saya pergi. Tapi kadang-kadang makan lebih RM4 gak. Hahaha.

Itu cerita dulu. Sekarang saya masih kedekut kat diri sendiri gak. Hehehe. Actually, sebelum gaji saya terima, saya dah ada buat format bajet bulanan saya. Berapa banyak bil dan ansuran nak kena bayar, duit minyak, simpanan emas dan belanja harian. Saya memang detail dan cuba sedaya upaya control perbelanjaan harian saya. Sebab suatu ketika dulu saya memang boros. Kantoi sudah. Hehehe.

So, saya rasa sekarang saya lebih kepada cuba menguruskan kewangan saya dengan baik. Kalau korang nak format dia, bagitau. Saya buat dalam bentuk Microsoft Excel je.

Wassalam.

-NASZ-
Published with Blogger-droid v1.7.4

Sila Tekan Like Jika Suka

13 comments:

  1. nasz..cik mai nak le..hehe...nk kena bajet...nak jadik kedekut juga macam nasz...hehee

    ReplyDelete
  2. bukan kedekot..tapi berjimat.. :D

    ReplyDelete
  3. sama la..tp ni bkn kedekut.. cm jimat.. hehe

    ReplyDelete
  4. hmm..pernah gak buat budget sblm dpt gaji.tapi,bila gaji dah masuk,lain pula yg jadi.tak boleh harap..huhu :p

    ReplyDelete
  5. saya ni berkira la jgk oranya..tp kekadang boleh terboros gak..
    nak la format tu..
    email boleh. intanyusoff10@yahoo.com

    ReplyDelete
  6. einz nak format leh???coz dok kat u pun sama jep...hehehe...pmpn ag la byk nafsu nak beli brg...+ einz mmg kuat mkn~

    ReplyDelete
  7. bagusla nasz ni..
    siap detailkan smua..
    sllu pmpuan je yg suke wat cmtu..hehe
    pyh gak nk jumpak lelaki cmni =P


    keep on saving! ;)

    ReplyDelete
  8. boleh jugak bagi...mak cuba kawal belanja...

    hafizalmohamad@yahoo.com

    ReplyDelete
  9. bukan kdkut.. tp bajet...hehehe... sy pun cm tuh gk.~

    ReplyDelete
  10. wah..alhamdulillah.. berjimat cermat itu perlu kan..

    ReplyDelete
  11. saye da kunjung sini..follow da..menarik cite nie?huhu..

    ReplyDelete
  12. pertanyaan : dlm pada berjimat tu, kesihatan macam mana? Bukan apa, kadang2 kita jimat sangat, tapi nanti sakit, kena keluarkan duit juga. Err..tp kalau nak sharekan format tu, dulang kita tadahkan..heheheh

    ReplyDelete
  13. haaaa...tapi itu sesuatu yang baguskan, buat bajet dulu, sbb kita banyak tanggungjawab, ibu, bil-bil, dan simpan untuk masa depan, mana tahu nanti ada jodoh...semuanya dah sedia kan?

    ReplyDelete