KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Monday, August 29, 2011

LUKA DALAM DAN LUKA LUAR ... MANA LEBIH SAKIT?


Have your say, in a united voice.

Win A HTC Cha Cha today!

Chicken, crab, or prawn? You decide!

We Could Think Of A Hundred Reasons To Love It, But Here's TEN!

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Kalau korang dipaksa membuat pilihan memilih untuk luka dalam atau luka luar, yang mana korang pilih? Ini paksaan dan korang memang tak boleh skip. Korang boleh jawab sendiri. 

"Luka dalam tu apa?"

Luka dalam ni bukan kesakitan fizikal tapi lebih kepada emosi dan perasaan. Biasanya berlaku semasa kita kehilangan orang yang kita sayang ataupun ditinggalkan oleh kekasih hati yang sangat kita sayang ataupun kepercayaan kita dipijak-pijak oleh orang yang kita sangat percaya.  Luka dalam ni secara fizikalnya nampak tapi cuma lebam mata sebab selalu menangis, kepala migrain, hilang selera makan, hati rasa sakit dan macam-macam lagi la. Korang yang pernah rasa, korang tahu la.

"Luka luar tu plak apa?"

Luka luar ni adalah kesakitan dan luka secara fizikal sama ada secara luar kulit ataupun dalam tubuh badan. 
Sakit luka luar ni memang sakit tapi tak sesakit luka dalam sebab luka luar mungkin ada peratusan yang tinggi untuk sembuh. Tapi, luka dalam ni mungkin takkan sembuh sampai bila-bila. 

Kalau korang tak mahu rasa, persoalannya, kenapa korang buat pada orang lain?

Cuma soalan retorik je.

Wassalam.

-NASZ-

Sila Tekan Like Jika Suka

6 comments:

  1. kalau sy better luka luar.
    luka dlm ni pedih.sgt2 pedih.
    silap2 smpai mati baru luka tu sembuh sbb nyawa da cabut dr jasad..
    walau kite x buat kat org pn org yg buat kat kite..
    then bler da kna skali tu akan jd pengajaran..
    tp kadang2 bleh jd 1 dendam jugak..
    pastu org lain yg jd mangsa..
    ssh nk ckp mende ni semua..
    atas diri msg2..huhu
    pndai plak sy b'ckp,pdahal ntah pape je..hehe
    jez nk share pndapat..:)

    ReplyDelete
  2. cik lala: saya pun lebih prefer luka luar. luka dalam ni memang sangat sakit. lebih sakit dari luka luar.

    afeb pilah: sedih ke? buat muka monyok. hehe.

    ReplyDelete
  3. luka luar dapat diubat,, tapi kalau luka dalam kdg2 sampai mati pon x sembuh2.. so prefer luka luar .. sebab luka luar sakit cuma sebentar n dapat diubat.. kalau luka dalam sakit dia lama n kdg2 x dpt diubati..

    ReplyDelete
  4. takmo lua luar.
    takmo luka dalam.
    dua2 sakit sangat nasz :(

    ReplyDelete
  5. cik beskod : betul tu. samalah kita.

    anamizu: tak bleh elak anamizu. mesti akan rasa gak. kan?

    ReplyDelete