KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Tuesday, June 21, 2011

RINDUNYA MASAKAN EMAK SAYA ...

Sambal tumis udang dan sotong (faveret)
Credit Google

Salam sejahtera semua rakan-rakan blogger.

Rindunya masakan emak saya. Masak apa je, saya mesti makan. Kalau emak saya masak, fuh... sedap je. Huhu..

Tiba-tiba rindu nak makan masakan emak. Saya kerja di Bagan Datoh, Perak dan kampung saya di Sungai Bakap, Pulau Pinang. Dah dekat sebulan saya tak balik kampung. Memang saya dah bagitau emak saya yang sekurang-kurangnya saya akan cuba balik sebulan sekali.

Kenapa ye? Sebab budget. Saya kawal perbelanjaan saya tapi ada masa terbabas gak. Huhu... Sebahagian simpanan saya, saya simpanan dalam bentuk emas dan akaun emas. Memang kalis inflasi.

Sekurang-kurangnya bila saya balik, ada gak duit sikit nak buat belanja adik-adik dan emak saya. Selalunya saya balik rumah, sampai je umah, saya akan tanya emak dah makan belum? Kalau belum, saya mesti ajak makan luar. Kalau semua adik-adik ada, semua saya bawa. Haha...

Korang tak rindukan masakan emak korang?

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

27 comments:

  1. miraH tgh cuti..so dok kt umah je..
    hihihi..
    ari3 tlg mak masak n mkan mkanan mak msk..
    besh!!. ** sje nk kasi en.nasz kite jeles..hehehe

    ReplyDelete
  2. isyam mirah: tak jeles pun..huhu..(sbnrnya dalam hati jeles..haha...)

    ReplyDelete
  3. mak ai...cmpr skali udg n stong..bgus2 jimat minyak n smbal..haha

    ReplyDelete
  4. k`e: hehe..tak kisah sebab memang suka sambal tumis..hehe..(gambar ihsan google)

    ReplyDelete
  5. alahai...saya balik pun insyaallah raya...isk....cepatlaahhh...:)

    ReplyDelete
  6. lieynanilaz: betul tu..huhu..

    ReplyDelete
  7. hhahahha law dok jauh ja msti rndu pnya nk mkn msakn mak
    tp bila ada kt umh skrg, mka xnk masak,kita lak kna msak plak

    ReplyDelete
  8. alololo...rindu mak ye....hehe..cian sbr je r...eyda pn pnh mgalaminye dlu time study kt n9..

    ReplyDelete
  9. alahaaaaiii...sy pun rindu masakan mak sy jua.. ^^

    ReplyDelete
  10. mau nye tak rindu, rindu sesgt,mk saya masak sgt2 sedap

    ReplyDelete
  11. zarulfarhana: haha..saya lelaki..so, kalau saya masak, takut semua sakit perut..haha..

    eyda: baeeekkkk...hehe..

    soly solicious : sama la kita..lapar la..

    niena: ye ke? bleh minta mak awak masak skit kat saya? hehe..

    ReplyDelete
  12. la..bestnye... tapi kita kan.. time kita balik rumah.. mak kita selalu masak ikan keli masak lemak...woo.. best tau...hehe..
    peace yo..

    ReplyDelete
  13. yummy... sedap nye sambal tumis udang. fav kte jugak tu... hehe... :)

    thanks follow kte ye ;)

    ReplyDelete
  14. zul fattah: tak jeles..huhu..

    haslinda : sedap2..hehe..teringin nak makan skrg..haha..

    ReplyDelete
  15. salam singgah

    alahai...sedapnye sambaL tumis nih...

    betul2 teringat pada masakaN bOnda...

    ReplyDelete
  16. hehe.. still duduk ngan mak lagi.. kebetulan la hari ni mak saye masak sambal tumis udang :) yummy..

    ReplyDelete
  17. alif ismail: memang sedap..lagi sedap kalau emak yang masak..hehee..

    munirah : bestnyer..hehe...

    ReplyDelete
  18. sedapnya sambal udang dan sotong.. emmm terliur ai.. hehuhuh :)

    ReplyDelete
  19. wanny wana: hehe..memang sedap..

    ReplyDelete
  20. rindu laa sgt.!! wuu ,, rindu adik2 jugek.!! =)

    ReplyDelete
  21. farierahasanz: sama la kita..huhu..

    ReplyDelete
  22. masakan paling tip top adalah masakan mak sendiri.... kan...? heee~

    ReplyDelete
  23. Izzat : betul3..sokong sangat2..

    ReplyDelete
  24. Wunny: mmg sedap...huhu....

    ReplyDelete