KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Wednesday, August 3, 2011

"WAH...UBI KAYU TERBAKAR"

MENARIK:

TRUDY & TEDDY PROVIDES COMFY BABY WEAR LOVINGLY MADE FOR BABIES!


Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Hari ini rasa sangat la letih nak update entry. Tapi disebabkan ketegaran berblogging yang masih menebal di dalam ini, saya mengupdate juga blog saya dengan entry terbaru saya. Baca, jangan tak baca k?

Korang pernah makan ubi kayu terbakar? Saya suka sangat-sangat. Rumah saya di kawasan kampung. So, belakang rumah saya kira hutan tapi masih tanah milik Tok Wan saya. Belakang rumah Tok Wan dulu ada banyak pokok Koko. So, dulu saya selalu la gak peti buah dan makan isi koko tu. Biji dia saya buang. Hehehe.. Saya makan masa bukan bulan puasa k?

Kat belakang rumah saya, ada Tok Wan tanam ubi kayu. So, bila bapa saudara bakar sampah, Tok Wan saya pun cabut ubi kayu dan campak dalam api tu.

Saya tanya la:

"Tok Wan, awat baling ubi kayu dalam api tu?"

"Nak buat ubi kayu bakar Naser"

"Ye ke? Boleh makan ke?"

Tok Wan senyum je. So, saya dengan excitednya menunggu sampai Tok Wan kuis keluar ubi kayu yang dah terbakar tu.

"Nak makan camne?"

Tok Wan patahkan ubi kayu terbakar tu dan nampak isinya. Hmmm.. Sedap. Hehe.. Mesti korang terliur kan? Saja buat entry mengganggu gugat puasa korang. Hahaha... Tapi, bila teringat balik, memang sedap. Lepas tu, selalu gak saya baling ubi kayu dalam api bakar sampah. Hehehe... So, dapat la saya makan ubi kayu terbakar.

Korang pernah rasa tak ubi kayu terbakar?

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

10 comments:

  1. tapi saya lagi suka ubi rebus.. cicah dengan sambal ikan bilis jawa..perghh..minum kopi panas waktu hari ujan pulak...bes gila...

    ReplyDelete
  2. ooo.. boleh erk wat macam tu??? saya x pernah makan lagi ubikayu terbakar.. saya selalu makan ubu kayu rebut cicah kelapa parut... huhuhu.. sedap ooo.. buh gula sikit.. adoi mak saya kata.. saya ni kena hidup zamn jepun.. suka makan ubi kayu... heheheh

    ReplyDelete
  3. pernah rasa ubi kayu bakar... sedap tu... tp dh x hingat kt mana lama sgt.... hehehe... blh cam tu....

    ReplyDelete
  4. ubi rebus cicah ngan nyok pun sedap..hehe..

    ReplyDelete
  5. mcm sedap je ubi bakar tu.. prnah mkn ubi rbus je..

    ReplyDelete
  6. pernah makan ubi kayu terbakar!dapppp!!!

    memang dappp!!!

    ReplyDelete
  7. uih api bakar sampah???? haha~

    ReplyDelete
  8. xpenah mkn la...slalu mkn rebus ja...

    nnt kalau buat ubi trbakar lagi...mai la antar ckit...nk rasa..

    ReplyDelete
  9. jangan katakan ubi kayu terbakar, ubi kayu rebus pun kakak tak makan hihi, tak berapa sukalah...

    ReplyDelete