KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Saturday, March 10, 2012

"ALHAMDULILLAH... SEKALI LAFAZ JE"

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Tanggal 9hb Mac 2012, masa selepas Solat Isyak, bermula saat saya menghadapkan diri di hadapan tok kadi dengan rela hati untuk ijab dan kabul di Masjid Sauk, Kuala Kangsar. Memang nervous tak perlu dikatakan lagi. Tapi saya kuatkan hati, tabahkan hati, keraskan hati, dan segala-galanya yang boleh mengurangkan rasa nervous saya. Hehehe. Biasalah, risau tok kadi tu tanya macam-macam plak dan masa tu panik dan pasti saya otak saya akan terus blank. Hehehe.

Memang rasa janggal sikit sebab semua orang duk perhati saya. Tok kadi pun nasib baik yang ok je. Sempoi je. Hehehe. Tok kadi mula mengucapkan ijab dan menggoyangkan tangan saya. Dengan pantasnya saya menjawab :

"Aku terima nikah Mariam binti Hamidon dengan mas kawinnya seribu satu ringgit tunai"

Tok kadi tanya saksi sebelah kiri:

"Sah"

Tok kadi tanya saksi sebelah kanan:

"Sah"

Tok kadi terus mengesah sambil menggoyangkan tangan lagi:

"Sah"

Alhamdulillah saya berjaya kabul dengan satu lafaz saja tanpa henti atau tersekat-sekat. Bersyukur kepada Allah memakbulkan doa saya supaya lidah saya lancar untuk mengucapkan kabul. Alhamdulillah.

Dengan ini saya telah menjadi suami kepada Mariam binti Hamidon.

Selamat tinggal zaman bujang.

Selamat datang zaman rumahtangga.

Mohon kawan-kawan semoga doakan perkahwinan kami berkenalan hingga ke akhir hayat kami ye?

p/s : Gambar nanti saya letak buat tatapan semua. Hehehe.

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

28 comments:

  1. tahniah :D semoga kekal hingga ke syurga, amin

    ReplyDelete
  2. Tahniah.Semoga bahagia sampai syurga. :)

    ReplyDelete
  3. Tahniah ye...semoga kekal selamanya..:D

    ReplyDelete
  4. tahniah,slmt pngantin baru yer..n slmt berhoneymoon juga ye.

    ReplyDelete
  5. Tahniah bro. Selamat Pengantin Baru.

    ReplyDelete
  6. selamat penganti baru!!! wow... sempat lagi update blog walaupun baru mlm td nikahnya.... semoga kekal sampai mati... :)

    ReplyDelete
  7. tahniah..selamat pengantin baru... =)

    ReplyDelete
  8. Barakallahumma..
    Selamat Pengantin Baru..
    Semoga bahagia hingga ke akhir hayat...=D

    ReplyDelete
  9. selamat pengantin baru nasz.....
    selamat melangkah ke alam rumahtangga.....
    Remy doakan kebahagiaan yg berpanjangan.......

    ReplyDelete
  10. tahniah..selamat pengantin baru ye..x sangka kawin ngn kawan n org kampung sy...ngeh ngeh ngeh =p

    ReplyDelete
  11. Selamat menempuh pengalaman baharu Saudara.

    ReplyDelete
  12. Tahniah! Semoga berkekalan sampai akhir waktu serta mendapat keturunan yang berguna untuk agama bangsa dan negara. :)

    ReplyDelete
  13. tahniah...slmat pngantin bru...=) smga bkekalan...=)

    ReplyDelete
  14. selamat pengantin baru.. congrates bro

    ReplyDelete
  15. tahniah!!....selamat pengantin baru....:)

    ReplyDelete
  16. aminn..
    selamat pengantin baru n tahniah !
    semoga kekal hingga akhir hayat :)

    ReplyDelete
  17. wahhh selamat pengantin baru ya abang nasir....

    ReplyDelete
  18. tahniah semoga kekal hingga ke akhir hayat :)

    ReplyDelete
  19. tahniah semoga kekal hingga ke akhir hayat :)

    ReplyDelete
  20. tahniah... selamat pengantin baru..
    semoga bhgia sampai akhir hayat..
    yg paling penting.... sempat lagi update blog tuh.. hehe...terbaiikkk!!

    ReplyDelete
  21. wahh! selamat pengantin baru! hehee

    ReplyDelete
  22. assalamualaikum.. tahniah.. harap diberikan petunjuk dan hidayah untuk membantu kalian berdua menempuh alam perkahwinan yg penuh cabaran. semoga bahagia dan tahniah..

    ReplyDelete
  23. Alhamdulillah.... Tahniah...

    ReplyDelete
  24. Alhamdulillah.... Tahniah... Nasir

    ReplyDelete
  25. baru bace entry ni..tahniah,semoga bahagia keakhir hayat..

    ReplyDelete
  26. round punyer round, baru tahu tuan blog baru kawen.. Tahniah2..

    ReplyDelete