KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Tuesday, July 26, 2011

"SEDAR LA DIRI SIKIT"

Credit Google

Salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Tajuk kat atas tu bukan orang cakap kat saya tapi saya cakap kat diri saya sendiri. Mungkin saya sekarang dah lupa diri sendiri. Mungkin saya ingat saya ni bagus sangat tapi saya tak la bagus mana. Saya ingat saya ni pandai sangat tapi tak la pandai mana. Saya ingat orang betul-betul suka kat saya tapi sebenarnya tak suka pun. Just nak jaga hati saya kot?

Saja buat entry ni untuk ni untuk ingatkan saya siapa sebenarnya diri saya. Saya ni bukan siapa-siapa pun. Orang lain tak pandang pun saya ni. Dalam dunia ciptaan Allah ni, saya ni cuma salah satu makhluk Allah yang kecil sangat-sangat-sangat. So, jangan duk fikir saya ni bagus sangat. Ilmu pun setakat sejemput kuman, tak payah la nak berangan sangat.

Sedarlah diri sikit. Saya ni bukan ada apa-apa pun. Pandang ke bawah. Jangan asyik mendongak ke langit je. Lebih baik merendah diri daripada meninggi diri. Tak guna otak ada tapi letak kat lutut. Saya, ingat tempat asal.

Tapi, saya syukur sangat-sangat sebab masih diberikan nyawa. Masih dibenarkan untuk melihat. Masih dibenarkan untuk mendengar dan sebagainya oleh Allah. So, saya bersyukur sangat-sangat.

Jom sama-sama kita muhasabah diri dan bersyukur dengan apa yang kita ada sekarang. Semoga kita semua dirahmati oleh Allah.

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

3 comments: