KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Wednesday, July 6, 2011

BUNUH DIRI SENDIRI...

Salam sejahtera semua rakan-rakan blogger.

Tiba-tiba terdetik nak buat satu entry berkenaan bunuh diri sendiri. Tak tahu kenapa tajuk ni terdetik dalam minda saya.

Apa yang saya faham yang mati bunuh diri sendiri ni, rohnya tak boleh naik ke langit dan tak diterima bumi. Kalau ada yang salah, tolong tegur dan betulkan saya ye? Sebab itu, roh orang bunuh diri ni sentiasa berlegar-legar sehingga hari kiamat.

Kenapa orang sanggup mencabut nyawanya sendiri? Banyak sebabnya. Tapi yang selalu kita dengar sebab berhutang keliling pinggang dan tekanan perasaan disebabkan oleh putus cinta atau dah terlanjur. Ada lagi sebab lain tapi korang boleh fikirkan.

Ini cuma pendapat peribadi saya. Kalau korang ada pendapat, bolehlah kongsi dengan saya. Boleh kan?

Wassalam.

-NASZ-
Published with Blogger-droid v1.7.2

Sila Tekan Like Jika Suka

14 comments:

  1. orang yg bunuh diri tu orang yg tak kuat iman..kan ?

    ReplyDelete
  2. terlalu stress juga leh jd mcm tu..

    sume tu berpandu pada akal fikiran masing2..

    jika mampu pkir scra waras,insyaALLAH,xkn tjdi..

    ReplyDelete
  3. bunuh dri..
    dosa yg sgt besar... neraka sudah tentu..erm

    ReplyDelete
  4. org yg xpkir pnjg memang sepat wat keputusan luar jgkaan mcm bunuh diri ...fikiran yg x rasional

    ReplyDelete
  5. hukum bunuh diri ni macam murtad dari Islam. memang terukla. byk jalan lain lg yang boleh difikirkan. ish2.~

    ReplyDelete
  6. pernah kehilangan kawan sebab dia bunuh diri.. dan pernah gak yg mhampir2 nak bunuh diri mujur juga sempat diselamatkan dan x hilang kawan ;;

    ReplyDelete
  7. pernah juga dengar orang cakap macam tu..yang pasal roh tu. Apa2 pun bunuh diri adalah dosa besar..

    ReplyDelete
  8. hmm..ntah...tp bkn roh xtenang ke?

    ReplyDelete
  9. nauzubillah... harap2 Allah jauhkan.. tapi memang, kalau x dapat kawal perasaan, macam2 benda tak betul boleh terlintas kat fikiran...

    ReplyDelete
  10. ooohhh yaka...roh dia ada....ishhh takut aih...

    ReplyDelete
  11. huhu .. sungguh pendek akalnya orag yg bunuh diri itu ..

    mereka fikirkan dunia itulah segalanya

    ReplyDelete
  12. kes bunuh diri makin banyak dah kat malaysia ni..tetiba bunuh diri terjun dari bangunan..huhu..

    ReplyDelete
  13. mental yang tak kuat dan iman yang rapuh menyebabkan dia bunuh diri..

    ReplyDelete