KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Tuesday, July 5, 2011

ADA UDANG DI SEBALIK MEE...

Credit Google

Salam sejahtera semua rakan-rakan blogger.

Korang pernah makan Mee Udang? Saya pernah. Sedap tau. Tapi pagi ini entry saya bukan berkenaan Mee Udang walaupun gambar kat atas gambar Mee Udang.

Korang mesti pernah dengar "Ada Udang Di Sebalik Mee" tak? Kalau tak, korang ada masalah la. Huhu... Actually, pepatah sebenarnya adalah "Ada Udang Di Sebalik Batu". Entah sape yang start modified pepatah ni ke Mee. Huhu...

Korang pernah hadapi situasi orang yang berbaik dengan korang sebab ada kepentingan dorang sendiri tak? Saya pernah dan rasanya saya pun pernah buat. Huhu... Saya mengaku sebab saya kadang-kadang terbabas gak. Huhu...

Selalunya apa korang buat kalau situasi ni jadi kat korang? Saya, kalau tak memudaratkan saya, saya layan je. Tapi kalau dah boleh menyebabkan saya kena maki or apa-apa yang menyakitkan saya, saya terus tak layan orang tu. Buat apa nak layan orang yang cuba ambil kesempatan pada kita kan?

Itulah saya faham mengenai pepatah "Ada Udang Di Sebalik Mee". Korang ada pernah hadapi situasi macam saya? Apa korang buat?

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

6 comments:

  1. wow..ingat pepagi dah sarap mee udg td...rupanya ada udg di sebalik mee...kalau bab makan kita layan tp bab yg satu tu jgn di layan...ok ceria selalu.

    ReplyDelete
  2. xfavourite tul mkn udang ni.. dlu prnah muntah2 mkn udang.haha

    a letter for you
    http://eleventx.blogspot.com/2011/07/dear-wenger.html

    ReplyDelete
  3. ingst nak bg resepi mee udang..hehehe
    tak suka org yg kawan dengan org lain sebab niat tertentu..selalu dorg nk mintak tolong baru la nk mencari

    ReplyDelete