KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Tuesday, July 19, 2011

KITA NAMPAK SALAH ORANG LAIN, SALAH KITA?

Salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Bila melibatkan salah orang lain, kita sentiasa nampak. Tapi kalau kita buat salah, kita jarang sangat nampak salah kita sendiri.

Bila orang lain buat salah, kita gelak kan? Kita kata melucukan. Tapi, cuba bayangkan kalau kita buat salah dan orang gelakkan kita, korang rasa korang akan rasa apa? Malu?

Saya mengaku diri saya pun selalu nampak salah orang lain dan gelakkan dorang. Lepas saya attend Program Bina Negara, saya sedar diri saya pun ada yang salah. Sebab sebagai manusia, saya tak lepas daripada berbuat kesalahan.

Korang ada pendapat lain?

Wassalam.

-NASZ-
Published with Blogger-droid v1.7.3

Sila Tekan Like Jika Suka

6 comments:

  1. sifat manusia mmg camtu..sy pun sama.he3..tp leh cube perbaiki diri kan.

    ReplyDelete
  2. kalau org gelakkan .,nanges hentak2 kaki!

    ReplyDelete
  3. ye betol... same2 lah kite menegur sesama sndiri.. kdg2 kite rase kite btul tpi tak..

    ReplyDelete
  4. manusia kan. tea pn cmtu jgk. huhu.

    ReplyDelete
  5. sama jugak mcm kuman di seberang lautan nampak, gajah di depan mata tak nampak..

    suke sgt gelakkan silap org lain, silap hr bulan btg sendiri yg kena.. karma...

    ReplyDelete
  6. sebab itu abby kalau nak komplen pasal org lain,abby cermin dulu diri sendiri.:)

    ReplyDelete