Create your own banner at mybannermaker.com!

KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Tuesday, July 12, 2011

SEGMEN MINAH BLUR : "AKU JOIN SEGMEN BERHANTU!"

Korang nak join, klik SINI

Salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Kali ini nak join segmen berhantu cik adik comey kita yang blur ni. Haha.. Eh.. Ni segmen berhantu la. Mana bleh gelak... Isk2..

HANTU HIMPIT YANG CINTAKAN SAYA

Saya kena himpit dengan hantu ni masa Form 2 di asrama Penang Free School. Masa tu, semua student dah balik kampung dan saya tinggal asrama tu dengan 2 orang kawan saya. Asrama tu ada 4 tingkat dan 2 blok. So, nak dijadikan cerita, pagi tu, saya bangun lambat sebab penat berjaga konsert malam sebelumnya. Oh.. Lupa lak. Saya terlibat sebab security untuk konsert sekolah adakan disebabkan saya ni Pasukan Kadet Bersatu Malaysia (PKBM). Masa saya bangun pagi tu, kawan-kawan saya dah keluar beli makanan, so, saya  pun baring meniarap sambil buat-buat tidur. Tiba-tiba saya terasa macam badan saya jadi sangat berat dan terasa macam ada sesuatu himpit saya. Nak menjerit pun tak boleh. Badan saya macam jadi kaku giler. Nak buka mata pun tak boleh. Masa tu,saya dah takut gila. Memang ada kawan-kawan cerita tentang asrama yang saya duduk tu sebab usia sekolah dan asrama saya dah lebih 100 tahun. So, faham-faham je la.

Pastu, saya dah jadi panik dan tak tau nak buat apa-apa. Tiba-tiba saya terasa rambut saya dibelai-belai. Lagi meremang bulu roma saya. Terus saya baca Surah Kursi. Selepas berapa lama, benda tu terus lepaskan saya dan hilang. Saya bangun duduk atas katil. Saya fikir balik, mungkin mimpi kot?

Selepas kejadian tersebut, hampir setiap malam saya dihimpit.  Sampai bila dia datang je, saya akan rasa angin sejuk meniup, saya cuba elakkan tapi pantas dia himpit saya. Ada masa saya tengah tidur, dia angkat saya terapung-apung, bila saya buka mata, terus jatuh atas tilam balik. Bukan setakat dia himpit saya di asrama, sampai ke rumah dia ikut saya. Di rumah pun saya kena himpit. Entahlah, apa yang dia pandang pada saya ni saya pun tak tau. 

Satu malam tu di asrama, masa tu saya Form 4, malam tu saya kena himpit banyak kali sampai saya naik bengang, saya bertekad nak buka mata saya dan tumbuk benda tu. So, malam tu saya tak tidur meniarap, saya tidur mengadap ke atas. So, macam biasa la, dia himpit saya, saya baca Surah Kursi sambil usaha buka mata saya sambil genggam penumbuk saya. Dalam hati saya kata nak tengok muka dia dan tumbuk dia. Akhirnya saya dapat buka mata saya dan benda tunjuk muka dia yang sebenar. Nak saya cerita ke? Oklah. Saya cerita. Saya cuma nampak kepala je. Ada tanduk satu kat dahi macam unikorn dan dia senyum kat saya. Saya terkejut dan tak jadi tumbuk. Terus tutup mata serapat-rapatnya. Sambil Baca Surah Kursi harap dia blah cepat. Lastly, dia blah gak. Yang tak boleh tahan tu, kawan-kawan saya tengah bersembang berdekatan dengan saya tak perasan apa-apa pun.

Ini plak masa saya balik dari UiTM Perak ke Penang dengan motor. Masa tu saya sampai rumah dalam pukul 3 pagi. Adalah masalah motor sebab tu lambat. Malam tu saya kena himpit lagi. Esok paginya, saya kelam kabut nak pergi praktikal di KWSP Seberang Jaya dan balik rumah je, saya bagitau emak saya tentang saya kena himpit semalam, emak saya cakap masa dia buka pintu untuk saya, dia nampak ada perempuan cantik ikut saya.

Sekarang ni, saya dah tak kena himpit dah. Cuma rumah sewa yang saya duduk sekarang, mengikut kata jiran-jiran yang terkejut saya boleh duduk tanpa ada masalah, rumah tu ada benda. Sebab kawan saya bagitau, masa dia tinggal dalam rumah tu, setiap malam, pintu belakang ada benda ketuk, bila saya pindah masuk dengan dia, bunyi ketukan tu terus hilang. Kawan saya terkejut. Sekarang saya duduk rumah sewa tu sorang-sorang je dan setakat ada la 2,3 benda berlaku tapi saya rasa biasa je. Saya pun tak pasti sama ada benda tu masih ada dengan saya lagi tak?

Ini cerita dari pengalaman saya sendiri. Saya sendiri yang kena. So, macam mana? Lepas baca kisah benar saya ni, korang boleh tidur malam tak? Saya ok je. Tidur buat tak tau je. Sori.. Terpanjang la plak.

Wassalam.

-NASZ-

Sila Tekan Like Jika Suka

18 comments:

  1. hantu nih.....ish xmaulah jumpa

    ReplyDelete
  2. Aaaa, tak dapat baca habis, serammmm.


    http://sayasibudakopto.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. MB pon selalu kena tindih! tapi naseb bek tak nampak... seramnye citer bang nasz! err..

    ReplyDelete
  4. huhuh Cik B pon kdg2 ade gak kene himpit.. huhu memang x leh bukak mata, nak bernafas pon x leh hampir semput dibuatnye huhu kat asrama dulu selalu kene huhu kat rumah pon kdg2 kene juga p skrg dah xde lagi huhu

    saya pon join gak hehe nak baca x?? jom lah http://alyajane.blogspot.com/2011/07/saya-nak-ga-dari-korea-dan-bandung.html

    ReplyDelete
  5. errr... serius bnda ni betul2 jadi? ishh... seram je

    ReplyDelete
  6. kesimpulan: antu impit itu perempuan..
    antu ketuk pintu itu lelaki..

    mungkin juga mereka bersaudara..

    ReplyDelete
  7. uish dasat tu da tau ade bende ikut tapi bleh wat selambe jerk??

    ReplyDelete
  8. Mr. NasZ ade buat tutorial klik link and bukaq di new tab kan? knp bile aye bukaq.. page not found? cn u help me sir? btw thanks! aye nk sgt bace entry tu.. =)

    ReplyDelete
  9. wow... hebatnya abg nasz.. dah kebal ngan benda2 nih.. diorang pon dah bosan kaco abg nasz sebab x lut... hahhaha... sy beryukur sebab belum pernah ada citer seram sendiri... ye ke???

    ReplyDelete
  10. hantu tu memang minat ko laa brooo....sbb tu dia main tindih2 ni...;)

    ReplyDelete
  11. eee...gatai nya hantu tu...maklumlah hantu aweksss...hihihi....

    ReplyDelete
  12. seramnye...sy pun penah kena himpit sekali...memang x sedar masa tu...nak bukak mata mcm payah..syukur sbb x ditemukan dgn rupa mcm tu..=)

    ReplyDelete
  13. berani nya ada urge nak tengok benda tu >o< maybe, amalan membaca ayat Kursi selalu dah menguatkan diri and membuatkan benda tu pergi? Wallahualam.. hehe.. cam menyesal lak baca entri ni.. ni yang nak tido awal malam ni ==

    ReplyDelete
  14. Datang dari blog MB sepet dari segmen cerita seram,

    Last last Nasz jadi biasa lak dengan benda tu, dah tak takut... Huhu. Seram sungguh.. Siap describe mcmane ghupenye.. @_@

    Entri Terbaru Saya : Day 4 of 30 days blog challenge;
    Day 5: My Relationship Status

    Boleh tolong komen Sini?
    Hehe..

    ReplyDelete
  15. TIGA KISAH PALING SERAM AKAN DIKETAHUI ESOK JAM 10.00 PAGI YE. =)

    ReplyDelete