KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Wednesday, July 20, 2011

"DURI DALAM DAGING"

Salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

"Duri dalam daging". Korang rasa apa maksudnya?

Ini cuma pendapat saya melalui pemahaman saya. "Duri Dalam Daging" tu seperti seseorang yang merupakan seorang yang suka merosak dan menikam dari dalam. Macam lebih kepada orang kita percaya mengkhianati kepercayaan kita.

Orang macam paling bahaya. Sebabnya? Saya bagi satu situasi. Orang yang bersifat Duri Dalam Daging ni kerja bahagian perisikan negara kita, kemudian dia berpaling tadah sebab dapat imbuhan yang banyak. Dia bocorkan maklumat keselamatan negara kita boleh sebabkan ancaman luaran.

Satu lagi situasi ialah bila rakyat kita sendiri menghasut untuk mengganggu ketenteraman negara kita. Pelakuan menghasut ini boleh membawa kepada kemusnahan dari dalam negara sendiri. Ini lebih kepada ancaman dalaman.

Ini cuma pendapat saya saja. Kalau ada yang tak setuju, boleh dengan saya.

Wassalam.

-NASZ-
Published with Blogger-droid v1.7.3

Sila Tekan Like Jika Suka

11 comments:

  1. setuju..duri dalam daging nie jugak sama dengan peribahasa macam api dalam sekam, musuh dalam selimut..:)

    ReplyDelete
  2. yup.. mcm tu lah, sdangkan smlm duri masuk dlm jari ni, rasa sakit sgt.. tu baru kecik

    ReplyDelete
  3. sama maksud ngan tikam dari belakang tak?

    ReplyDelete
  4. samalah macam musuh dalam selimut.....hehehe

    marahkan nyamuk kelambu dibakar

    ReplyDelete
  5. realitinya mmg byk...mcm cth awk kt atas ni...tmbh2 kerja kerajaan ni kalau tak kuat iman habis lah...rasuah di mana2...

    ReplyDelete
  6. duri dlm daging. hapuskan org cmni. xpatut xpatut. hmm.

    ReplyDelete
  7. duri dalam daging? orang yg kita percaya yg membinasakan kita, orang yg macam ni memang bahaya...depan kita baik je kan? tapi secara diam2 menikam kita, kakak tak suka berkawan denan orang mcm ni

    ReplyDelete
  8. duri dalam ikan pon saye x suke!

    ReplyDelete
  9. waaaaaaaaaaaaaa... gunting dalam lipatan betul!!! hahhhaah...

    setuju nih dengan entri abg nasz... jangan jadi duri dalam daging... nanti diri sendiri yang menyesal... :)
    kepercayaan orang tu mahal... sekali dapt jgn pernah khianati... hurm..nak dpt balik kepercayaan tuh.. memang susah...

    huhuhu

    ReplyDelete
  10. bahaya orang yang mcm duri dalam daging ni. selalu dalam bisnes. sampai berbunuh-bunuhan pon ade.

    ReplyDelete