KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Wednesday, July 13, 2011

MARAH...

Salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Pernah tak korang dengar ayat ni, "Orang Muda Marah Merosakkan Diri Sendiri Dan Orang Lain, Orang Tua Marah Hanya Merosakkan Diri Sendiri"? Saya pernah masa saya belajar tapi terlupa di mana sumbernya. Biasalah. Masa tu muda remaja lagi. Sekarang ni muda belia. Hehe...

Saja nak kongsi dengan korang pendapat mengikut fahaman saya.

"Orang muda marah boleh merosakkan diri sendiri dan orang lain"
Apa yang saya faham adalah orang muda sekiranya marah dengan diri sendiri, dia akan tumbuk dinding la, hentak kepala kat dinding la dan macam-macam lagi. Dorang akan mencederakan diri sendiri untuk melepaskan marah dorang. Ada yang pukul orang lain sebab marahkan orang lain. Itu dah dikira memudaratkan orang lain dan juga diri sendiri.

"Orang tua marah hanya merosakkan diri sahaja"
Orang tua biasanya dah tidak bertenaga dan lemah. Bila dia marah, dia lebih kepada memudaratkan kesihatan diri sendiri saja. Walaupun dia marah pada orang lain, dia sendiri yang akan sakit.

Inilah pemahaman saya. Kalau korang ada pendapat, kongsi la ye?

Wassalam.

-NASZ-
Published with Blogger-droid v1.7.2

Sila Tekan Like Jika Suka

9 comments:

  1. haaaa..
    pendpt saye pon same cam awk.
    hangen org muda laen ckit..
    kehkehkeh

    ReplyDelete
  2. tak pernah pulak Mb dengar mende tu..tapi MB stuju dgn pemahaman tu hehe.

    ReplyDelete
  3. orang yang tak boleh kawal marah dia.. orang yang loser..hehehe

    ReplyDelete
  4. setuju!muda kan berdarah muda..hehe

    ReplyDelete
  5. org tua atau muda kalau dah marah = menyusahkan diri dan hati sendiri dan menyusahkan diri dan hati orang lain...

    Kalau marah cepat2 mandi...sejuk trus! :)

    ReplyDelete
  6. wah2... abg nasz da berubah wajah.. eh2 silap blog abg nasz... jgn marah k... urm...
    org tua kalo marah... mana larat nak cederakan org muda.. jadi, dia la yang tercedera...heheh... kot la... saya pon x bape faham :)

    ReplyDelete
  7. tak sempat nak fikir sebenarnya hehe, cuma kakak tak pernah dengar pula ayat tu...fist dengar ni...nantilah kakak fikir heheh

    ReplyDelete