Create your own banner at mybannermaker.com!

KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Monday, July 25, 2011

TAJUK GEMPAK, ENTRY TAKDE KAITAN DENGAN TAJUK...

Salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Saya tahu mungkin dah ramai yang tulis tentang tajuk begini. Mungkin gak tajuk macam ni dah basi. Tapi saya tetap nak tulis gak mengikut pendapat saya.

Tajuk gempak tapi entry takde kaitan dengan tajuk. Ini macam strategi untuk tarik pembaca ke blog kita. Saya rasa saya pun pernah buat macam ni kot? Hahaha...

Tapi bila difikirkan, tajuk memang penting tapi inti pati pun sama penting. Takkan la tajuk tentang Ikan Arowana tapi isi tentang Ayam Selama. Kan tak berkaitan tu? Haha...

Apa yang penting sekarang adalah kehendak pembaca. Blog saya ni kebanyakkan entry saya berbentuk pendapat saya. Tapi saya sedar susah nak penuhkan kehendak semua orang. So, siapa nak baca entry saya, silakan. Siapa tak nak baca, bleh pergi baca banyak blog lain.

Kalau korang ada pendapat lain, kongsilah. Hehe...

Wassalam.

-NASZ-
Published with Blogger-droid v1.7.4

Sila Tekan Like Jika Suka

9 comments:

  1. kadangny naik peningnjuga genk nak cari tajuk entri yang sesuai dan boleh menarikminat pembaca..kerana tajuk yang menarik akan mearik perhatian pembaca untuk membaca entri kita

    http://genkcorner.blogspot.com/2011/07/hangat-bercintajom-hayati-lagu-ini.html

    ReplyDelete
  2. entahlah, tapi tajuk mestilah berkenaan n3 jugakan

    ReplyDelete
  3. ye.. kdang2 tk tau nk letak tjuk ape.. tpi klu tk de kaitan lgsung dngn tjuk tk bleh jugak.

    ReplyDelete
  4. i like double meaning.....huhu..bg sy style penulisan tak suke yg straight forward...biar ada sedikit thrill..tak semestinya puitis or bersajak..tp ada yg tersirat

    ReplyDelete
  5. betul tu Abg,. tajuk kena gempak..baru org ada hati nk baca entry.. haha,.. tp pasal tajuk lain..cite lain.. yg tu, memang tak puas hati r..

    ReplyDelete
  6. kan ada mcm2 stail skang ni... sume tu strategi tp bila entri tak sama, kita boleh nilai blogger tu mcmana... hehehe... kdg2 ade yg bergurau...

    ReplyDelete
  7. tajuk gmpak tu dh kira teknik SEO yg bgus...tp biarlah isi entry ada kena mengena dgn tajuk...byk kali dah terkena mcm ni dgn satu blog tu...last2 ape pun entry dia yg kuar kat dashboard sy xbkk pun wpun tajuk malatop. xsuka. rasa mcm ditipu pulak...

    ReplyDelete
  8. huhu betul tu..
    kadang2 rase x bes jugak bile tajuk bes gile tapi isi entry hampeh
    jom2 join segmen

    ReplyDelete
  9. tea salu buat lah. tp 1 je sebabnya, taktau nk letak tajuk ape. penat dah kaitkan dengan entry, xdpt2 gk idea. huhuhh.

    ReplyDelete