KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Saturday, July 2, 2011

GAYAT...

Salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Korang mesti tau apa itu gayat kan? Dalam bahasa panjang ketakutan terhadap ketinggian. Saya salah seorang yang takut ketinggian suatu ketika dulu.

Orang yang gayat ni bila berada di atas tempat yang tinggi, dia pandang ke bawah, dia akan rasa pening. Contohnya, orang gayat tak boleh naik roda berputar yang ada kat funfair. Makin tinggi roda berputar tu naik, lagi gayat orang tu.

Sekarang saya masih rasa gayat. Cuma saya cuba kawal rasa gayat ni. Dulu saya berlatih dengan paksa diri pandang ke bawah dari tempat tinggi. Memang terasa pening tapi saya tahan.

Sekarang saya dah boleh berada di tempat walaupun ada sikit rasa gementar. Kalau hilang terus perasaan gayat ni, tak logik plak. Sebab mana ada sesuatu perasaan bila hilang sepenuhnya. Kan?

Korang gayat tak? Macam mana korang hadapinya?

Wassalam.

-NASZ-
Published with Blogger-droid v1.7.2

Sila Tekan Like Jika Suka

4 comments:

  1. gayat tinggi, setakat ni takde. tapi, fobia dengan DARAH yang mengalir. uuwwaa... kadang2 nak bersihkan luka sendiri pun boleh rase nak pitam.

    ReplyDelete
  2. saya jarang pergi tempat tinggi...tak tau la saya gayat ke tak

    ReplyDelete
  3. awe gayat ape ek..entah tak pasti pulak..hehe...

    ReplyDelete
  4. law gayat, saya slalu nk pegang apa2 la..cm dinding ka...apa ka...

    ReplyDelete