KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Saturday, July 9, 2011

JANJI TINGGAL JANJI...

Salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Janji, memang senang nak taburkan tapi sangat susah untik ditunaikan. Betul tak? Kalau korang rasa tak betul, saya minta maaf. Saya bercakap melalui pengalaman.

Bila kita bercinta, kita berjanji untuk sehidup semati. Tapi akhirnya bila dah putus, janji tinggal janji je la. Pastu korang akan frust menonggeng. Hahaha... Ini salah satu dari pengalaman saya gak.

Tapi kadang-kadang berjanji sebab pada masa tu kita betul-betul sayangkan dia. Dia pun akan berjanji yang sama gak pada kita. Tapi, bila kita berusaha sedaya upaya untuk tunaikan janji kita, si dia sendiri langgar janji yang dia buat pada kita.

Saya pernah kena dan pernah ambil tindakan paling bodoh dalam hidup saya. Bukan cubaan bunuh diri k? Masa tu memang saya frust sebab saya usaha sedaya upaya saya untuk tunaikan janji saya tapi dia senang-senang langgar janji dia sendiri.

So, korang jangan la langgar janji korang orang tersayang korang. Sebab bila dah berjanji, kena tunaikan. Saya minta maaf kalau ada yang terasa sebab saya pun manusia biasa saja.

Wassalam.

-NASZ-
Published with Blogger-droid v1.7.2

Sila Tekan Like Jika Suka

8 comments:

  1. Sokong! Hehe. Saya pun pernah lalui semua tu. Tapi tak tau la still kawan ataupun tidak. Tak pernah bertegur. Adeh. Hoho. Macam mana tu ye?

    ReplyDelete
  2. janji memang kena tunaikan

    pengalaman kakak pulak, waktu bercinta kakak tak akan bersungguh sangat dan kakak tak pernah buat janji...semuanya terserah pada-Nya

    ReplyDelete
  3. btul tue....
    gram la....
    kita pnya la pegang pada jnji...last2 dia lak yg wat hal...

    ReplyDelete
  4. tu sebab jgn berjanji yg bukan2. tkut kita xtermampu nk tunaikan. kalau org tu jenis mengharap, bukan ke terluka hati dia? tp bukan lah tea nk kata org yg xkesah akan janji tu, kita xtunaikan pn xpe. ok?

    ReplyDelete
  5. sokong ngn bang nasz..janji kenelah ditepati...

    ReplyDelete
  6. kalau dah bukan jodoh nak buat mcm mana...terima je la walaupun pahit...

    ReplyDelete
  7. http://nilamsuhana87.blogspot.com/2011/07/contest-tagline-kreatif-by-alyaesprezzo.html
    tag awak disini... jangan marah k...

    hurm... manusia itu memang suka berjanji.. tapi payah untuk menepati...memang kecewa bagi orang yang mendengar janji... aku janji.. tapi wat lagi... stress2 sgt2... hurm... :)bila org berjanji ngan saya hanya 0.9% saya percaya sampai dia menepati janjinya...

    ReplyDelete
  8. jadikan apa yg terjadi itu sebagai pengalaman yang paling berharga..

    ReplyDelete