Create your own banner at mybannermaker.com!

KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Wednesday, July 27, 2011

"SETIAP YANG BERLAKU ADA HIKMAHNYA"

MENARIK:

GET FUEL EFFICIENT WITH THE NEW PROTON SAGA FLX!


Credit Google

Salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Setiap yang berlaku mesti ada hikmahnya. Cuma lambat atau cepat kita sedar je. Kan? Bila sesuatu yang buruk berlaku pada kita, mula-mula kita akan rasa sedih dan frust sangat-sangat. Kita mula rasa hilang keyakinan diri dan rasa nak mati je. Hahaha... Luahan daripada pengalaman sendiri.

Tapi bila masa berlalu, kita tanpa disedari akan pulih daripada perkara itu. Cuma mungkin setiap orang ambil masa yang berbeza je. Lambat atau cepat. Ada yang cepat dan ada yang ambil masa bertahun-tahun. Ada gak yang tak pulih terus.

Tapi kita kena percaya apa yang berlaku pada kita ada hikmahnya. Mungkin nak mengajar kita tentang sesuatu. Mungkin ada yang lebih baik untuk kita ataupun kita dah ditakdirkan untuk sesuatu lain. Yang penting, kita sedar setiap yang berlaku ada hikmahnya.

Saya pun ada gak terbabas tentang hal ni. Hehehe... Just pengkongsian dengan rakan-rakan blogger semua. Kalau ada pendapat lain atau nak tambah apa, kongsilah.

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

7 comments:

  1. apapun yg terjadi, kita kena sentiasa redha dan move on... jadikan sbg pengalaman utk buat yg lebih baik... thanx nasz..!! cerita-cerita mcm ni mmg byk kena dgn kehidupan aku.. byk pengajaran...

    ReplyDelete
  2. betul tu.. setiap yg berlaku pasti ada hikmahnye..

    ReplyDelete
  3. stuju..semuanya depend pd diri masing2

    ReplyDelete
  4. ramai org..belum "kena" akan kata "setiap yg berlaku ada hikmahnya" bila dah "kena" still jugak menyalahkan takdir..sebelum mereka sedar yang "setiap yg berlaku ada hikmahnya" kan.. :D

    Allah uji kita sbb DIA tahu kita mampu hadapinya..DIA lebih mengetahui apa yg kita tak tahu. kan..

    ReplyDelete
  5. ya betul!redha dengan ketentuanNya.Dia hilangkan matahari untuk hadiahkan kita pelangi yang indah ^_^

    ReplyDelete
  6. setuju dgn rai...penah gak cm tue...

    ReplyDelete
  7. setiap yang berlaku tu memang punya hikmah yang tersendiri..:)

    ReplyDelete