Create your own banner at mybannermaker.com!

KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Tuesday, July 26, 2011

"BILA MASA SESUAI NAK TULIS DAN POST ENTRY YE?"

Credit Google

Salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Pernah tak korang tertanya bila masa yang sesuai nak tulis dan post entry korang? Rasanya pernah. Yang tak pernah tu, buat-buat pernah je ye? Hehe...


Tulis entry. Nak tulis entry ni bila-bila pun boleh. Kalau korang ada netbook atau laptop atau iphone atau android atau kertas dan pen, korang boleh tulis dah simpan dulu. Selalunya saya nak tulis entry ni, masa saya tengah ada banyak idea mencurah-curah. Kadang-kadang tengah drive idea datang. Masa tu memang frust sebab tak boleh berhenti semata-mata nak tulis entry je. Hehe.. Tapi pernah buat. Kantoi sudah.

Bagi sesetengah orang macam saya, bila duduk depan komputer atau netbook, idea langsung takde nak tulis entry. Tapi yang menyakitkan hati sanubari yang kiut ni, bila saya jauh dari komputer atau netbook, banyak plak idea. Biasanya saya tulis dalam handphone dan post terus je.

Orait. Masa yang sesuai untuk post entry adalah bergantung kepada berapa entry korang tulis sehari. Kalau lebih daripada 10 entry, bila-bila korang rasa nak post pun boleh. Tapi kalau korang bajet 3 je entry setiap hari, korang boleh post waktu pagi, tengah hari dan malam. Itu pendapat saya. Saya plak jenis tak kisah sangat. Post je bila dapat idea dan dah tulis, terus post. Tak kira waktu bila.

Actually, benda ni bergantung pada korang sendiri. Yang penting, korang sentiasa update blog korang supaya pembaca setia tak lari. Saya ada ke pembaca setia? Bajet bagus je. Hahaha...

Korang ada pendapat lain? Jom la kongsi. Jangan la kedekut sangat. Tak baik. Kan? Kan?

Wassalam.

-NASZ-


MENARIK:


GET FUEL EFFICIENT WITH THE NEW PROTON SAGA FLX!


Sila Tekan Like Jika Suka

8 comments:

  1. bile idea da ade cepat2 simpan dl henpon hee

    ReplyDelete
  2. kb post waktu mlm dalm kul 9.30
    petg dlm kul 5
    heheheh .. :P

    ReplyDelete
  3. hehe aish pun ada buat entry pasal ni..jenguk la..share info.. :)

    http://getmedean.blogspot.com/2011/04/waktu-paling-sesuai-update-entry.html

    ReplyDelete
  4. As Salam,

    klau wyna petang2 la..

    ReplyDelete
  5. ni dia pembaca setia dah mai..
    hehehe...

    ReplyDelete
  6. fee pn pembaca setia..hakhak..kalau tak drop cmment fee jd silent reader je..hehe..

    Tak sure la psl bnde nih..kalau rasa nak post, post je lah..pastu kita BW..

    Fee selalu post entry dulu, pastu baru BW, then, barulah org dtg baca entry yg latest..:D

    ReplyDelete
  7. http://norhafeezah.blogspot.com/2011/07/week-wth-full-of-h-p-p-i-n-e-s-s-that-u_25.html ..meh la bro baca entry ni :D

    ReplyDelete
  8. saya suka bca kt sini...ermmm kdg2 idea tue xmau dtg...

    ReplyDelete