Create your own banner at mybannermaker.com!

KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Monday, July 11, 2011

FOLLOW?

Credit Google

Salam sejahtera semua rakan-rakan blogger.

Saya tahu ini isu lama tapi saya nak cerita mengikut pendapat saya sendiri. Memang ada banyak blogger yang selalu tinggalkan ayat minta kita follow balik. Saya tahu ada blogger yang tak suka macam tu. Minta buat entry best-best baru nak follow. Cuma cuba kita fikir balik, entry kita best ke nak buat orang lain follow? Saya mengaku entry saya tak best sebab saya ni jenis merepek merapu je tulis entry. Saya lebih kepada pendapat saya sendiri dan dalam tulisan saya sendiri.

Persoalannya, bila dia minta korang follow dia balik, korang ada ke pergi ke blog dia dan baca entry dia? Kalau korang pergi dan baca dan korang tak suka dan korang blah dari blog dia, ok la. Tapi bagi yang tak pergi jenguk langsung ni apa kes? Dia sudi datang blog kita untuk follow kita walaupun dengan niat tapi kalau kita selalu update blog dengan entry best, dia mesti akan baca kan?

Apa salahnya kita follow dia gak? Mungkin dia ada idea dan entry yang boleh dikongsi dengan kita? Follow je. Bukan susah pun. Tekan Button Follow dan Tekan OK. Habis Cerita.

Kalau dia tak updated blog langsung, entry dia takkan keluar dalam dashboard kita, tak semak pun. Kita tak rugi apa-apa pun.

Ini cuma pendapat saya je ye? Tolong jangan buat perhimpunan untuk santau saya k? Sesape yang terasa, saya minta maaf dari hujung kat atas sampai hujung kat bawah.  Seperti tagline Amir Maharaja Lawak ... "I'm Sorryyyy". Hehehe...

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

25 comments:

  1. follow n terjah sini jgk.....
    nk mntk tlg like page nie http://www.facebook.com/pages/​Kek-Lapis-Sarawak-Murah/148617​211834682 pastu like kt pic nie http://www.facebook.com/photo.​php?fbid=240262962670106&set=a​.239024446127291.75996.1486172​11834682&type=1&theater tq :)

    ReplyDelete
  2. heheh. suks3!! amalan aye juga begitu. =) orang berbudi. kita berbahasa. org memberi. kita merasa.. =) nice entry !! =)

    ReplyDelete
  3. MB kalau die suruh pergi InsyaAllah MB lawat hehe.. yg suh follow..MB folo je but still bce entri dorang

    ReplyDelete
  4. ada benarnya..
    tp dlu sy slalu follow blog tanpa mengira adkah die followers kite, adkah entry blog tu berguna.. akhirnya mnyamkkan dashbord sndri..
    skrg ambl kptsn follow blog yg mjdi followers kte, tu sbgai satu skngan kita kat followers jgk.. then kalo entry dari blog tu bernas, itu mnjdi bonus.skrg ni nk jenguk satu satu blog mlalui dashbord mmg xsmpt.. so, ambk kptsn jenguk mna singgh jejak kat shout box n komen d entry
    ::sory trpanjang komen pulak.. :-)

    ReplyDelete
  5. huhu.mula2 AT nak tulis komen. Tapi ashafanie dah taip apa yang tersirat di hati AT. =p setuju dengan komen Ashfanie

    ReplyDelete
  6. betul, kero selalu komen, dan ringankan tangan untuk follow. sebab mudah dan sebagai semangat untuk blogger ni.

    blogger mesti semangat tengok follower dia semakin bertambah :)

    ReplyDelete
  7. saya juga pernah terpk macam ni:
    " Minta buat entry best-best baru nak follow. Cuma cuba kita fikir balik, entry kita best ke nak buat orang lain follow? "
    tapi saya baru di dunia blog nih... sebab tu no komen bila baca entri sapa2 yang mengeluh tentang nih.. atau tulis "saya x mengamalkan ifolo u, u folo back" dan sewaktu dengannya...
    entri abg nasz sgt tepat dan setuju 200%... kita pon x tau kita punya blog n entri best ke x... so kalo ada yang sudi nak datang n folo kita.. x salah la kita hargai... xkan blog otai je layak folo kita.. siapa la kitakan??? heheheh..
    leh wat satu entri kat sini.. sorry... :)

    ReplyDelete
  8. Fiza tak kisah bab follow2 ni.. KAlau ada org follow mmg fiza akan follow balik la.. kcuali kalau fiza trlepas pndang.. kalau yg tinggal pesan suh bw kat blog diorg pun kdg2 fiza follow je walaupun diorg x follow..skali skala g jenguk blog diorg, bc2 entry.. ^^


    yang fiza tak suka bila ada cakap follow tapi sebenarnya tak follow pun pastu suh kita follow dia lak.. menipu nmanya.. hihi..pndapat je.. xD

    ReplyDelete
  9. setuju nge entry ini..

    sy ade jmpe 1 manusia n,die tu kwn sy,sy follow la kan..tp die agak cerewet nak follow org laen..kalau blog cantek & entry menarik br die nak follow..mslhnye blog dia tu xlawa sgt pom & entry die xbest pom..bajet btol pompuan tu.hihihik

    so,follow lah blog y follow blog anda..balas balik jase baik die..xsalah kan.. :)

    ReplyDelete
  10. ENTRY yg tbaik.sy skg cik fiza n azreen.

    ReplyDelete
  11. sorilah jarang dtang ke blog ni..
    hmm,bagi anif..anif suka dtg blog orang dan komen je.. sedapp ke tak tu hak penulisan dia .Kita tak boleh nak ambush dia ikut citarasa spt entry kita..
    Btw,bila dh jadi follower kene prihatin la kan =)

    ReplyDelete
  12. en nasir.. mintak emel cepat!

    ke dygastina@gmail.com..

    nak paksa en nasir follow blog saya.. huahuahua..

    ReplyDelete
  13. betul tu, kakak setiap yg datang, kakak pasti jejak balik, kalau dia follow, pasti kakak follow balik, kalau dia tak follow pun, tapi tinggalkan komen, kakak pasti akan follow dia

    ReplyDelete
  14. salam bro... selalunya aku akan follow blog2 yg berpotensi utk dibuat kawan dan yg boleh berkongsi mcm2 tips... lepas tu aku akan follow blog yg follow blog aku sbg salam kenal... pastu bw akan dilakukan mengikut keutamaan...

    ReplyDelete
  15. Klu updated kat dashboard pasti akan dibaca~

    ReplyDelete
  16. tuh namanya blogger tak berhati perut, selfish..haha..ter'emo' plak..

    kalau dh sama2 follow, kenalah rajin singgah blog kan..bukannya blogging syok sendiri,nasihat kepada blogger lain nih.. :)

    ReplyDelete
  17. follow atas kerelaan diri sendiri dalah lebih best dari folow atas dasar kesian hehee

    ReplyDelete
  18. setuju bro...ada setengah blogger tu tak suka pasal ayat "i follow u pls follow me back"...tp bg aku tak salah rasanya kita follow dia...tak ada rugi apa2 pun...mana tahu dia akan jadi pembaca setia blog kita....bg aku orang dah hulur tangan nak bersalam..kita sambut jer laaa....betul tak..

    ReplyDelete
  19. follow ja la...bkn payah pon...hehehhe

    ReplyDelete
  20. jangan kedekut nak follow..
    same2 support..x salah kan..
    rajin2 lah komen

    ReplyDelete
  21. kalu yang datang tu mengomen blog awe..awe akan pergi...yang shoutmix awe tunggu masa lapang

    ReplyDelete
  22. qila pun suka merapu kat entri qila. hehe :)

    ReplyDelete
  23. salam kenal.. setuju sangat.. tak salah support sesama blogger.. aiza dah follow di sini, 2427.. :D

    ReplyDelete