KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Thursday, July 7, 2011

SENTIASA BERPIJAK DI BUMI...

Credit Google

Salam sejahtera semua rakan-rakan blogger.

Manusia ni ada jika terleka sikit, mesti kita akan berada di awang-awangan. Kenapa? sebab kita suka hidup dalam dunia mimpi daripada realiti. Kadang-kadang kita tengok orang tu kaya raya, tapi kita tak tahu macam mana kehidupan sebenarnya. Tapi, kita tak boleh salahkan dorang sebab dorang macam tu termasuk diri saya sendiri. Huhu...

Berpijak di bumi nyata boleh sentiasa ingatkan siapa diri kita sebenar.  Walau setinggi mana pun pangkat kita, kita kena ingat asal usul diri kita. Dari  mana kita datang? Dengan siapa kita berkawan sebelum ini? Walaupun selepas sekian lama tak berjumpa dan kita dah pegang jawatan yang cukup gah di mata dunia sekalipun, kita jangan lupakan asal usul kita. Kalau kita lupa, kita akan jadi lupa daratan dan mula sombong dengan kekayaan kita.

Kena ingat, kekayaan kita itu hanya pinjaman saja.  Bila-bila masa pun Allah boleh tarik balik. So, bila kita sentiasa berpijak di bumi yang nyata, kita akan sedar siapa diri kita sebenar dan takkan lupa daratan.

Betul tak? Korang ada pendapat lain?

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

7 comments:

  1. kita semua sama jer disisi Allah.. yang membezakan adalah amal iman & taqwa kita kepadaNYA... :)

    ReplyDelete
  2. yup! setuju..kita patut berpijak di bumi yang nyata..terimalah keynataan yang terbentang luas depan mata kita.. hargai ape yang kita ada..syukuri juga nikat dariNya.. kadang2 manusia ne mudah lupe diri..nak2 bila dengan sekelip mata naek tinggi... kan..kan... sama2 lah kita ingat-mengingati antara 1 sama lain.. :)

    ReplyDelete
  3. mcm mana boleh sama pulak entry kita..tapi nad suka penjelasan di entry ni...nad cuma bg pribahasa jer..:)

    entry terbaru::#4 Spontaneous Thursday | ツ Miss Nadya Punyer Blog ツ

    ReplyDelete
  4. bersyukur la dengan ape yang kita ada kan

    ReplyDelete
  5. betul..kite kene sentiasa beringat..xselamanye kite senang..

    ReplyDelete
  6. yang membezakan hanya iman..:)

    ReplyDelete