Create your own banner at mybannermaker.com!

KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Tuesday, July 19, 2011

"TOLONG...ANJING KEJAR SAYA"

Salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Teringat suatu ketika dulu, masa sekolah rendah. Saya pergi dan balik sekolah naik basikal. Hari tu saya ada kelas tambahan di sekolah tambahan. So, macam biasa la. Saya pergi sekolah dengan basikal saya.

Perjalanan naik basikal dari rumah saya sampai ke sekolah rendah saya ambil masa dalam 15 minit. So, dengan semangat besi saya pun naik basikal pergi ke sekolah.

Dalam perjalanan menaiki basikal yang best pada masa tu, saya terperasan ada sekumpulan anjing sedang memerhati saya dengan penuh tekun. Saya pun ter'alert' dan mula mengayuh dengan laju. Anjing-anjing terperasan saya cuba melarikan diri dan terus mengejar saya.

Tiba-tiba, tak tahu sebab apa, saya terjatuh basikal. Anjing makin dekat an terus menjerit ketakutan. Rasa malu gak masa tu sebab menangis kuat masa tu. Hahaha... Malunya.

Anjing tu lagi kuat menyalak depan mata saya. Nasib baik ada orang tolong halaukan. Lawak kan?

Bila teringat kisah tu, saya mesti tergelak sendiri. Rasa malu dan lawak plak. Haha...

Korang ada pengalaman macam saya tak?

Wassalam.

-NASZ-
Published with Blogger-droid v1.7.3

Sila Tekan Like Jika Suka

11 comments:

  1. hahhahahhahha...mest takot kn...nasib baik dy x ggit jew...lau x ag ssh ...hahahhahaha

    ReplyDelete
  2. hahahaha...sama la!! tapi aq x naik beskal, aq jalan kaki... pastuh anjing sekor je pun... hahahaha..

    ReplyDelete
  3. sy pernah kena kejar dek anjing time kat asrama UKM... bapak ganas anjing tuh...nsib baik la selamat..huhu..

    ReplyDelete
  4. hahaha..lucu, pena dulu kena kerumun dgn anjing cina, nsb baik ada kete lalu n hon anjing2 2, klu x, nsb masuk hospital la jwbnya..hehe

    ReplyDelete
  5. pengalaman kena kejar dek anjing kakak pun pernah, masa nak pergi sekolah jugak, tapi pengalaman paling dasyat, hari tu ada kakak ceritakan, kena kejar dek kuda heheh

    ReplyDelete
  6. satu hari kuar jalan dengan member nak pegy makan..x perasan ade anjing kat belakang tgh dok ikot je..maken lame maken laju,.kitorg pon ape lagi, teros lari..mase tu agaknye kalah usain bolt dgn tyson gay..punyela laju kitorg lari..naseb baek xdee pape..:)

    ReplyDelete
  7. waaaaaaaa.... takutnya...
    saya pon pernah kena kejar ngan anjing gila.. banyak ekor plak tuh... dari takut bawa basikal laju2 terus jadi terror... kalau saya masuk lumba basikal time tuh.. sah menang... huuuu.. nasib baik xjatuh.. selamt.. dah la kawasan tuh sunyi.. ni semua angkara shortcut... hahha... insaf lepas tuh.. biar jauh asal x der anjing gila...

    ReplyDelete
  8. heheheh..genk belum penah ada pgalaman sebegini..

    ohya..genk dah dpt keychain hadiah sgemen simple tu..

    ReplyDelete
  9. nk gelak jap...hhahahahahha...lawak la....

    ada gak kena kejar...ank anjing time tue....ngan mmbr2 skali...xmalu la sgt...

    ReplyDelete
  10. kalo anjing takdela setakat ni. tapi haiwan lain adela. cicak, lipas dan katak. haha

    ReplyDelete
  11. hahaa... penakut juga abg Nasz ni.. haha...

    erm.. pengalaman di kejar anjing tu ada la.. waktu tu sy tengah jogging pukul 5 pg.. dengan member2 r.. kami jogging dalam area bandar Machang jew.. Tapi, bila tiba di Kedai basikal Cina.. Ada anjing besar 2 ekor duduk jaga kedai kot..

    Semua member sy termasuk sy sendiri takut r..sebab anjing tu memang garang r.. lepas tu.. kami jalan slow2.. entah mcam mana la..ada sorang member sy ni, jalan laju.. anjing tu tengok, dia terus kejar.. Apa lagi.. kami lari r.. lintang pungkang jawabnya.. akhir sekali sy lari panjat pokok dn lompat pagar rumah org kg kat situ.. Fuhh.. memang berdebar r pg tu..
    Lepas tu.. kami tak lalu dah area tu.. kami berjogging area lain..
    haha

    ReplyDelete