Create your own banner at mybannermaker.com!

KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Tuesday, July 12, 2011

KEMPEN : "KATAKAN TIDAK KEPADA ... "

Credit Google

Salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Kali ini tiba-tiba terasa nak Kempen plak. Kempen Katakan tidak kepada ... ROKOK. Tiada yang baiknya hisap rokok ni. Penyakit dapat, duit yang habis.

Saya mengaku dengan banglanya eh.. bangganya saya tak pernah hisap rokok. Saya ada kawan-kawan yang pernah pengaruh saya untuk hisap rokok. Korang tahu apa dorang cakap?

"Hang ni budak-budak la tak hisap rokok. Orang hisap rokok ni dah matang"

Masa tu saya sentiasa ingat pesan emak saya supaya jangan hisap rokok. So, saya memang tak nak hampakan harapan emak saya. Lagipun, masa tu saya memang kedekut. Makan pun saya catu. Saya jenis berjimat cermat. Hahaha...  Teruk kan?

Buat apa nak bakar duit dengan hisap rokok yang tak berfaedah tu? Saya ajak rakan-rakan yang hisap rokok tu berhenti. Ada banyak cara nak berhenti. Boleh pergi ke hospital atau klinik kerajaan untuk dapatkan cara secara percuma atau harga yang murah.

Saya juga nak ajak rakan-rakan blogger untuk buat satu entry dalam blog korang untuk menyokong Kempen ni. Kalau sudi, link kan ke blog saya ye? Hahaha... Isi entry korang, ikut pendapat korang.

Korang sudi ke tak?

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

10 comments:

  1. Assalam..
    Org Bagan Dato ek? Berjiran rupanya kita ni..

    Rokok memang tak membawa faedah apa2 tapi org yg dah merokok, susah nak berhenti melainkan bila mereka dah dapat sakit teruk akibat rokok.

    http://azilas.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. setuju....!! katakan TIDAK pada merokok !!hehe..kalau ade kengkawan yang merokok, arda ade caranya..cek link ni..hihi

    http://belogcikarda.blogspot.com/2011/07/taktik-supaya-suamibf-korang-berhenti.html

    ReplyDelete
  3. dah mcm2 kempenkan, kat kotak rokok pun dah letak mcm2 gambar, tak takut pun dia orang tengok, hati batu betulkan? nasib baik hubby kakak tak hisap rokok juga...

    InsyaAllah....tentang n3 tu

    ReplyDelete
  4. dahm macam2 kempen kesedaran, tp mereka tak sedar2 jugak. haisy!

    http://yoyayee.blogspot.com/2011/07/buat-apa-bakar-duit.html

    ReplyDelete
  5. waa...best kempen ni..

    http://sofealang.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. very like..sama - sama la kita berkempen tak nak merokok.:)

    ReplyDelete
  7. kakak dah sahut cabaran ni...hihi

    http://watieawang.blogspot.com/2011/07/kempen-katakan-tidak-kepada.html

    ReplyDelete
  8. assalamualaikum
    xsuka dengan org isap rokok..
    kadang2 terpikir jugak kenapa dorang nie suka isap rokok..?
    apa perasaannya isap rokok tue erk..?

    ReplyDelete
  9. MB paling tak suke org merokok! mintak2 la nty tak dpt suami perokok.

    ReplyDelete