KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Friday, July 22, 2011

"BERKAWAN BIAR SEBANYAK MUNGKIN, BERMUSUH BIAR ZERO"

Salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

MUSIC UNLIMITED.

Semua orang suka berkawan kan? Kenapa kita berkawan? Kita berkawan sebab kita ikhlas untuk berkawan atau cuma nak harap dia klik Nuffnang kita je ke? Soalan ni cuma soalan rhetorical je. Korang nak jawab, jawab dalam hati je la ek?
Biar kita berkawan dengan semua orang. Tak kira la orang tu menyakitkan hati atau baik hati. Yang menyakitkan hati tu, kita kawan gak tapi tak la sampai dia nak pijak-pijak kepala kita. Yang baik hati plak kita kawan gak tapi jangan kita plak yang pijak-pijak kepala dia. Betul tak?

SEIZE THIS CHANCE TO MAKE YOUR PITCH WITH MYEG!

Nak berkawan memang senang tapi nak maintainkan per"kawan"an tu agak susah. Ada banyak sebab dan saya rasa korang boleh fikir sendiri sebabnya. Kan? Nak berkawan dengan siapa pun boleh tapi ada juga golongan yang tak boleh kita berkawan. Golongan ini golongan yang boleh merosakkan diri kita dan akidah kita. Buat apa kita nak berkawan dengan orang yang suka merosakkan orang lain kan? Seorang kawan akan jaga kawannya yang lain. Bukan merosakkan dia dengan macam-macam benda tak elok antaranya dadah.

WIN PRIZES BY HOPPING ONTO BUSES! RIDE, TOUCH AND WIN!

Musuh. Musuh senang sangat nak cari. Korang pergi pada orang tu dan terus cari gaduh dengan dia. So, korang pun dah dapat musuh kan? Nasihat saya, tak perlu cari musuh kalau nak hidup aman damai.

FREEDOM TO LOOK HOT!

Ini cuma pendapat saya. Ada yang tak setuju?

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

10 comments:

  1. setuju sgt! :) nice entry :)

    ReplyDelete
  2. stuju2. kalo ade musuh pun kita bbaik2.hehe

    ReplyDelete
  3. erm... btl tu sy pun setuju... kita jgn cari musuh wlupun musuh cari kita,... :-)

    ReplyDelete
  4. berkawan bia 1,berkasih bia beribu....hahaha

    ReplyDelete
  5. betul tu bro... berkawan biar ramai... aku ada kawan merata tapi nak maintain tu susah... last2 lost contact jek...

    ReplyDelete
  6. nak ZEROkan musuh tu memang payah.. sebab tak semua sukakan kita.. baik macam mana sekalipon, mesti kena hentam.. buat baik salah, tak baik lagi salah.. so, kena pandai behave.. masing masing ada akal, umur pon makin hari makin tua.. bukannya makin muda.. ;)

    ReplyDelete
  7. betul tu Abg Nasz..kawan banyak mencorak peribadi kita...kalau berkawan dengan org jahat..jahatla kita..kalau berkawan dgan org baik ..baik la kita di mata org lain..

    ReplyDelete
  8. betul.. nk maintain berkawan tu yg susah.. mungkin ada.. tp rasanya 1 dalam 10.. kwn mudah bertukar kepada musuh kalau tak dijaga

    ReplyDelete
  9. jgn ade kawan yg mkn kwn suda...

    ReplyDelete