KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Saturday, October 1, 2011

"BARU SAYA TAHU?"

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Korang perasan tak, harga barang asyik naik je. Tak pernah saya nampak harga barang turun. Memang ikut berita, kadar inflasi negara kita cuma lebih kurang 3% berbanding dengan negara-negara lain. Dorang kata inflasi terkawal. Kalau terkawal, kenapa asyik naik-naik-naik dan naik je? Cuma soalan yang terfikir dalam minda saya pada suatu ketika dulu.

Kemudian saya ada baca satu artikel berkenaan sejarah tentang wang kertas. Korang tahu tak wang kertas diniagakan di seluruh dunia? Kalau tiba-tiba tak ada orang nak beli wang kertas kita, apa jadi kat negara kita?

Saya nak share artikel INI dan korang disarankan untuk baca sampai habis. Baru korang akan tahu bagaimana lahirnya WANG KERTAS di dunia ni.

Kalau korang nak copy dan paste kat blog korang pun boleh. Sekurang-kurangnya ilmu ni dapat disebarkan supaya ramai orang yang tahu.

p/s : Saya simpan sikit duit saya dalam bentuk emas dan perak. Korang?

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

7 comments:

  1. aah, barang asik naik je..cisss betol!

    fee simpan duet dalam tabung ayam..HAHA ;D

    ReplyDelete
  2. salam info yg sgt bagus,sekeping dinar emas bersamaan rm700..

    ReplyDelete
  3. huuuuuu
    sama lah cm harga emas yg naikkkk je
    aihh
    lmbt lag nak kawen =p

    ReplyDelete
  4. oh oh ohhh baru sy tau sejarah duit hik2. ;)

    ReplyDelete
  5. Fee : simpan jangan tak simpan. hehehe.

    cinnamon : sekeping dinar dah lebih RM700 dah skrg ni. masa saya dulu, baru RM500 je.

    aimie amalina : memang lama lagi nak kawin. nanti nak kawin, baru nak beli ek? masa tu harga pun dah memang mahal gila.

    ila syamila : thanx sudi baca. harap dapat tambah ilmu.

    ReplyDelete
  6. kata inflasi turun...tapi harga naik...pening kepala...dalam 10 tahun pertama nie...ada makan maggi lagi nie...tak pun roti buku tu

    ReplyDelete
  7. Kancil 8349 : ye, betul tu. tak dapat bayangkan harga barang masa saya tua nanti.

    ReplyDelete