KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Monday, October 10, 2011

"NAK BENCI? BENCI JE LA"

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Korang pernah bencikan orang tak? Saya pernah dan masih lagi cuba maafkan orang tu. Orang tu adalah Pengkid. Saya memang sangat bencikan Pengkid dan bila saya nampak Pengkid berjalan depan saya, saya akan berhenti dan tenung dia sampai dia hilang dari pandangan saya. Itu tahap kebencian saya pada suatu ketika dulu. Sekarang ni dah kurang sikit. Saya dalam proses untuk maafkan dia dan diri saya sendiri.

Korang pernah dibenci orang tak? Mesti pernah kan? Lagi-lagilah kalau korang tu artis. Memang ramai orang akan benci. Semua yang kita buat, semuanya salah. Takde yang betul pun. Layanan orang yang benci kita memang sinis dan kalau manis pun, ada maknanya la tu. Kan? Hehehe.

Kalau nak benci, bagi saya, benci je la. Saya bukan rugi apa-apa pun. Kalau saya dibenci dan gaji saya dipotong, mahu mengamuk gak saya. Sebab apa plak gaji saya nak dipotong sebab dibenci kan?

Saya pun manusia. Saya pun ada perasaan. Saya pun ada rasa nak benci gak. Mana adil dia je boleh benci. Saya pun nak benci gak. Saya nak belajar benci rokok, arak, dadah, mengumpat dan ... korang tolong sambungkan, boleh tak? Hehehe.

p/s : Belajar itu adalah tugas seumur hidup.

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

18 comments:

  1. cuba mengelakkn diri dari membenci org lain even ada org yg membenci kita.. ;)

    ReplyDelete
  2. xnak benci orang, hehe ada org benci aku, dia jeles sbb aku dpt sumone yg aku nak, boleh aku gelak tak, haha
    kejam aku ni, huhu

    ReplyDelete
  3. saya benci org, saya takleh pandang dia..ase nak lempang

    uppss.. melampau kan.haha

    ReplyDelete
  4. hahaha.. jgn benci sngt Abg Nasz.. nti plg d syg 2... kata org la.. ngeee :)

    ReplyDelete
  5. ish3 saspen je nasz ni..
    ana ingtkan BENCI ape la td :P
    ingt kot sbb segmen kritik tu
    ade plak yg benci nasz..hehe
    tak baek benci2 nih kan? :P



    jiran nasz,
    ana

    ReplyDelete
  6. penah dibenci dan penah jugak membenci..huhu

    ReplyDelete
  7. takot nak benci org
    huuuu
    tp hati nak benci
    haiyoooo
    canne? =)

    ReplyDelete
  8. bencim perangai jangan benci org....ambil yg jernih jer...

    ReplyDelete
  9. Tak nak membenci dan benci orang lain.
    Saya tiada hak untuk membenci orang.
    Saya takut kalau Allah benci akan saya.
    Bab-bab rokok, itu memang saya benci habis-habisan.

    ReplyDelete
  10. pernah membenci. tak pernh lari kot dari perasaan benci tu. tapi tu dulu.sekrang cuba melupakan kebencian dan dendam tu. :D

    rasanya tak guna nak membenci dan berdendam sesama sediri

    ReplyDelete
  11. terkadang..diri kita pon kita benci kalau kita xnk igt something tu p still igt jgk..kn kn

    ReplyDelete
  12. org kate benci mendatangkan sayang..ye dop..heeeee

    ReplyDelete
  13. hanya seorang saje tak dapat nak maafkan..da 11 tahun,still tak leh lupakan..pernah try nak maafkan..
    mulut je kata,hati masih tak ikhlas lagi..hemm..

    ReplyDelete
  14. sy ssh nk benci org walaupn org tu bt jht terhadap sy..tp sy bls dlm diam...xsekejam mcm die bt kt sy....

    ReplyDelete
  15. klo jumpe kwn yg x bez..cuba utk elak diri..kenapa harus pengkid?? hihi

    ReplyDelete
  16. benci orang merokok..benci..benci..hehe

    ReplyDelete
  17. x suka nak bencikan org tp bila dah bencikan seseorg tu susah saya nak suka semula..maaf lah sbb nie mmg jiwa sya susah nak ubah...sbb tu klu boleh nak elak bencikan seseorg wlpn org tu sgt menyakitkan hati

    ReplyDelete