KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Wednesday, October 5, 2011

"MAMAK, DALAM AIR KOPI NI ADA LALAT"

Asalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Sekarang ni saya berada di sebuah Restoran Nasi Kandar di Ipoh. Saya ada Program Pendaftaran Lewat Kelahiran dengan JAKOA ( Jabatan Kemajuan Orang Asli) di Gerik Penang. Pagi berkumpul di Bangunan KDN Ipoh seawal pukul 7 pagi.

Sementara tu, saya pun ambil kesempatan untuk sarapan dulu. Roti Telur + Roti Kosong dengan Kopi O Panas. Disebabkan saya keluar dari rumah saya dalam pukul4 pagi tadi, rasa mengantuk ni agak mencengkam mata. Tapi masih boleh kawal lagi. Kalau dilayan sangat, tidur terus la jawapannya. Hehehe.

Dengan tertibnya saya mengganggu kacau kopi O panas dan tiba-tiba ternampak seekor lalat dalam kopi O panas. Terus panggil mamak tukar. Kalau korang kena, apa korang akqn buat ye?

Wassalam.

p/s : Program 2 hari. Esok balik Bagan Datoh dah. Sabtu ni mungkin ada program kat Teluk Intan plak.

Wassalam.

-NASZ-
Published with Blogger-droid v1.7.4

Sila Tekan Like Jika Suka

13 comments:

  1. lalat??!!!!
    kalo shida mst lah mntak tuka air baru...huhuhu

    ReplyDelete
  2. minta tukar yang baru la . hehe

    ReplyDelete
  3. Ada lalat?..panggil jer mamak tue...tukar kopi lain hihihi....buat apa minum ada lalat...

    ReplyDelete
  4. tukarlah, kat kedaikan banyak air hahahah

    ReplyDelete
  5. La, nape tuka air tu? Nabi kate kalau ade lalat yang masuk dalam air, tenggelam kan terus. Sebab sebelah kepak lalat tu ade racun dan sebelah lagi ade penawarnya. Memang nampak menggelikan. Tapi kenyataan. Tapi kalau dalam air tu ada semut itu mmg patut di tukar.

    ReplyDelete
  6. Salam;
    mcm mana agaknya muka mamak bila nasir tegur ada lalat dlm minuman tu?..kalau aku ceramah sikitlah.

    ReplyDelete
  7. I akan panggil salah seorang pekerja di situ atau lebih bagus bossnya, kasi tengok cawan tersebut, panggil dia tukar yang baru tanpa lalat. Done.
    Yg penting kita jgn marah dia, sebab hanya emosi kita sendiri yg akan tersentap dan mereka, hanya teruskan kerja mereka tanpa rasa apa-apa ;-)

    ReplyDelete
  8. ha!
    harussss la panggey
    kite bayoo kot
    hehehe

    ReplyDelete
  9. teruskan je minum air tu,tengelamkan lalat tu,lps tu keluarkan,n lps tu,boleh minum..tak caya cuba tya ustaz..

    ReplyDelete
  10. lalat...tu kira ok gak tu..
    ini kawan kami yg dah terkena...ader cicak lam gelas teh ais.. dah minum abis baru ternampak cicak terkangkang mati...aiyakkkkssss

    ReplyDelete
  11. "errr......boleh tukar lain tak?"
    sambil sua lalat tu ke mata mamak tu

    ReplyDelete
  12. ade lalat??
    aiseh..
    panggil mamak tu!
    tukar air laen cepaaat! hehe



    jiran nasz,
    ana :)

    ReplyDelete