KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Sunday, October 30, 2011

SANTAI : "SALAH TAFSIRAN"

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.


Jom kita santai-santaikan minda kita dengan membaca kisah di bawah.



Suatu pagi yang indah kat sebuah sekolah rendah, seorang guru yang begitu dedikasi mengajar anak2 muridnya tentang betapa bahayanya minuman keras kepada mereka. Sebelum memulakan mata pelajarannya pada hari itu dia telah mengambil 2 ekor cacing yang hidup, sebagai sampel kehidupan dan dua gelas minuman yang masing2 berisi dengan air mineral dan arak.. 


"Cuba perhatikan murid2.. lihat bagaimana saya akan memasukkan cacing ini kedalam gelas, perhatikan betul2. Cacing yang sebelah kanan saya, akan saya masukkan ke dalam air mineral manakala cacing yang sebelah kiri saya akan masukkan ke dalam arak. Perhatikan betul2." 


Semua mata tertumpu pada kedua2 ekor cacing itu. 


Seperti dijangkakan, cacing yang berada dalam gelas yang berisi air mineral itu berenang2 di dasar gelas, manakala cacing yang berada di dalam arak menggeletek lalu mati. Si cikgu tersenyum lebar, apabila melihat anak2 muridnya memberikan sepenuh tumpuan pada ujikajinya. 


"Baiklah murid2, apa yang kamu dapat belajar dari ujikaji yang cikgu tunjukkan sebentar tadi??" 


Dengan penuh yakin anak2 muridnya menjawab, 


UNTUK MENGELAKKAN KECACINGAN...MINUMLAH ARAK... 


p/s : Advance betul bebudak tu ye? Korang jangan plak sesaje g minum arak ni. Berdosa.


Wassalam.


-NASZ-


Sila Tekan Like Jika Suka

21 comments:

  1. haha..klaka jew..budak2 mmg la..lurus lg..& dye akn jwb ikot ap yg dye phm

    ReplyDelete
  2. hahaha! ke situ lak peginya budak2 tuh...

    ReplyDelete
  3. budak2 zaman sekarang berpandangan jauh

    ReplyDelete
  4. selamber je budak tu..? haha.. mampuih r dapat anak murid cam ni..

    ReplyDelete
  5. haha..secara logiknya betul je jawapan budak-budak tu..hehe..pemikiran kritis..

    ReplyDelete
  6. haha.. betul jugak tu.. bhye ngan budak2 yg bfikir advance mcm tu

    ReplyDelete
  7. hahaha...pandai betul anak murid sekarang kan? bilian heheheh

    ReplyDelete
  8. pehhhhh
    lain yg cikgu nk ajo
    lain pulak yg paham dan melekat kat otaknye

    heee

    bebudak skrg ni..aihhhh

    ReplyDelete
  9. ahahakkksss bebudak zmn skg advance gila idea dorang! =P




    jirann nasz,
    ana

    ReplyDelete
  10. budak2 memang advance dik.. kekadang bleh naik darah lagi2 dengan budak2 menengah atas.. rasa kalau polis yg ngajar dah lama mayat bergelimpangan nasib baik yg ngajar tu cikgu ala2 kecik2 walaupun dah tua bangka..

    ReplyDelete
  11. anda dah kena tag.........jom tengok !!!!

    ReplyDelete
  12. anda di tag oleh diya

    http://missydiyaempunya.blogspot.com/2011/10/diya-di-tagged.html

    sila ke blog diya utk jawab soalan nye, have fun

    ReplyDelete
  13. Salam, betullah anak-anak murid tu jawab. Cikgu pun x salah x bg tau siang-siang eksperimen tu untuk apa; hehe

    ReplyDelete
  14. hahaha...payah nak mgajar bebudak kalau mcm 2 la diorg punya fikiran....^_^

    ReplyDelete
  15. tak sangka lak kesitu fikirnya,,heheheh,,,logik sungguh budak budak tuh,,hehe

    ReplyDelete
  16. kompom cacing tu tengah kehayalan...

    ReplyDelete
  17. Anda Di tag..

    http://hairuliza-anakku.blogspot.com/2011/10/jom-main-tag2.html

    ReplyDelete
  18. saya tag abg nasz :)

    http://kuchakinah.blogspot.com/2011/10/ive-been-tagged-by-person-that-have.html

    ReplyDelete
  19. adoi la..terlebih bijak namanya budak2 ni...huhu...

    ReplyDelete