KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Monday, October 17, 2011

SETIAP ORANG ADA KELEBIHAN MASING-MASING...

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Setiap orang ada kelebihan masing-masing. Ada yang pandai tulis lirik tapi tak pandai menyanyi. Ada yang pandai menyanyi tapi tak pandai tulis lirik. Ada yang pandai tulis lirik dan nyanyi.

Ada orang yang iri hati dengan kelebihan orang lain. Buat apa nak iri hati? Kita sendiri pun ada kelebihan yang orang tu takde. Kalau kita tak jumpa lagi kelebihan kita, kita carilah.

Sentiasa bersyukur dengan apa yang kita ada. Sekurang-kurangnya kita masih cukup sifat lagi. Takde hilang jari akibat main mercun dan lain-lain anggota badan. So, itupun salah satu kelebihan kita. Kita pandai jaga diri kita. Tak semua orang boleh jaga diri sendiri k?

Apa yang saya tekankan kat sini, jangan rasa iri hati dengan kelebihan orang lain. Tapi bersyukur dengan apa yang Allah dah kurniakan pada kita.

p/s : Ingatan untuk diri sendiri sebenarnya. Hehehe.

Wassalam.

-NASZ-
Published with Blogger-droid v1.7.4

Sila Tekan Like Jika Suka

17 comments:

  1. :) sentiasa bersyukur...itu yg penting

    ReplyDelete
  2. setuju....terima kasih mengigatkan... :)

    ReplyDelete
  3. betul..betul..tiap org ada kelebihan memasing, kalo kita xdpt apa yg kita xnak, skurangnya kita hargai apa yg kita miliki..ehhh..heee xlari dr topikkan

    ReplyDelete
  4. yess .. sokong abg nasz .. haha

    ReplyDelete
  5. tepat sekali !!
    kadang2 tu ada orang yang tak dpat detect lgi kelebihan mereka yg besar . :)

    ReplyDelete
  6. mmmm...insyaallah tak iri hati dah lepas ni..hehehe..tapi x salahkan iri hati dengan org lain????hahhaha..gurau je..maksud sy tu, iri hati tak salah kalau kita gunakan rasa iri hati tu untuk menjadikan diri kita menjadi insan yang lebih baik dengan cara yang betul..

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah bersyukur dgn kurniaan Ilahi.. =)

    ReplyDelete
  8. betul tue.. xde pekdah pun nak iri hati dgn org lain.. kalo kita nak jadi mcm org lain kenalah lebih berusaha...

    ReplyDelete
  9. msih tercari-cari klbihan diri sndiri... memg jeles bile tngk org lain brjaya.. tpi jdikan itu semua satu cbrn utk kite lbih brjaye

    ReplyDelete
  10. jadikan kekurangan sesuatu yg unik bg diri seseorang..

    ReplyDelete
  11. Allah maha adil. jika kita kurg dekat sini, Allah akan lebihkan dekat tempat lain :)

    ReplyDelete
  12. betul tue..kita patut bersyukur apa yang kita ada....

    ReplyDelete
  13. kalo "green with envy" xpe..hehe
    maksudnye iri hati ke arah kebaikan..
    tp mmg jarangla nak ade yg IRI HATI ke arah yg +ve ni..majoritinye mmg ke arah -ve je kan nasz?? =P




    jiran nasz,
    ana

    ReplyDelete
  14. hai... nice to meet you..hahah... nice post...

    ReplyDelete