KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Thursday, October 20, 2011

"APA YANG DIPERLUKAN UNTUK MENGHASILKAN KEHIDUPAN YANG LEBIH BAIK?"

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Saya baru je lepas tengok satu video clip pendek yang dihasilkan oleh PETRONAS berkenaan Hari Deepavali. Video Clip ni 1 minit je. Menarik gak sebab buat saya terliur dengan Nasi kukus ayam dorang masak tu. Hehehe. Saya ni suka makan ayam. So, kalau ada ayam pun dah cukup bagi saya. Korang nak tengok gak? Klik link kat bawah ni:


Dah tengok dah? Kalau tak tengok lagi, korang tengoklah dulu ye? Baru terus baca entry ni.

"Apa yang diperlukan untuk menghasilkan kehidupan yang lebih baik?"

Panjangkan tajuk saya ni. Tak tahu macam mana nak pendekkan a.k.a malas nak pendekkan. Terkantoikan diri sendiri plak. Hehehe.

Pada pendapat saya, pemahaman kehidupan yang lebih baik ini berbeza mengikut pengalaman masing-masing. Bagi yang hidup susah, mungkin cukup bagi dorang ada sebuah rumah yang selesa dan makanan yang mencukupi. Bagi yang hidup sederhana, mungkin dorang nak kehidupan yang lebih mewah untuk diri sendiri dan keluarga dorang. Bagi yang dah hidup mewah pun, dorang pun ada gak keinginan untuk menjadi lebih mewah. Inilah sifat manusia. Tak pernah cukup dengan apa yang dah ada.

Tapi, bagi saya, kehidupan yang lebih baik saya nak adalah kehidupan yang bahagia dan aman. Tak perlu mewah sangat dan sederhana pun bagi saya dah mencukupi. Tapi, ini adalah untuk kehidupan kita di dunia sahaja. Kehidupan di dunia ni hanyalah sementara. Kehidupan yang kekal abadi adalah di Akhirat.

Korang plak? Apa pendapat korang?

p/s : Suka tengok iklan PETRONAS. Dari dulu sampai sekarang, kreatif.

Wassalam.

-NASZ-


Sila Tekan Like Jika Suka

12 comments:

  1. yup..iklan petronas mmg kreatif dan lebih kpd nilai kemanusiaan..

    ReplyDelete
  2. betol!
    sy berpendapat dgn cek nazs
    hehehe
    sebb itulah harta dunia yg paling bes
    ketenangan, aman damai.

    ReplyDelete
  3. sama macam en nasz..
    kekadang mewah sgt pon x bahagia
    xde duit pon bole bawa bencana biarlah sederhana dan penuh kasih syg.. :)

    ReplyDelete
  4. cukuplah sekadar berserdahana pada hamba

    ReplyDelete
  5. pndapat sy: khidupan akan lbih baik skiranya semua manusia pandai menepati mase mereke:)

    ReplyDelete
  6. ye betul tu..dunia ni sementara saja..

    ReplyDelete
  7. ermm setuju iklan petronas mmg kreatif.
    setiap musim perayaan ayh sye la selalu follow iklan petronas

    ReplyDelete
  8. aah iklan PETRONAS mmg best2..
    ana pun suke tengok..yg time
    MERDEKA pun mmg best gak..xleh
    lupe yang TAN HONG MING tu =P




    jiran nasz,
    ana

    ReplyDelete
  9. cik naser putry d folow cnie..entry sngt menarik :)

    ReplyDelete
  10. yups suka iklan petronas time hari perayaan or hari penting.

    suka yg iklan konon2 bawak motor,alih2 tengah kukur nyor.

    tapi tak suka iklan yang raya santa clause tuh

    ReplyDelete