KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Thursday, October 6, 2011

BEKERJA DENGAN MANUSIA TAK SAMA DENGAN MESIN...

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Saya pernah bekerja di kilang. Di kilang ubat, dulu saya cuma akan bekerja dengan sebuah mesin. Kerja saya pastikan serbuk untuk buat Panadol mencukupi dan kemudian timbang setiap 30 minit untuk pastikan beratnya sama dengan piawai yang ditetapkan. Senang kerja dengan mesin ni sebab kita cuma ON dan pantau. Itu je. Nak sembang dengan tak boleh sebab kalau mesin tu tiba-tiba sembang dengan saya, memang saya buat pecutan laju balik ke rumah menyorok dalam selimut. Hehehe.

Berbeza bila kita bekerja dengan manusia ni. Kena ada komunikasi. Kalau tak, kerja tak jadi ataupun jadi pun mesti ada kurangnya. Sebab kita sebagai manusia ada perasaan. Bila kita rasa seronok buat kerja, maka seronoklah hasilnya. Kalau kita tak seronok buat, tak seronoklah hasilnya. So, kenalah kita menyesuaikan diri dengan orang yang kita kerja sama-sama.

So, kalau korang ada pilihan, korang nak kerja dengan mesin atau manusia?

p/s : Teringat masa kerja kat kilang perabot dulu. Kerja dengan Warga Nepal dan Bangladesh.

Wassalam.

-NASZ-
Published with Blogger-droid v1.7.4

Sila Tekan Like Jika Suka

15 comments:

  1. kdg2 ssh gak keje dgn mesin.. mesin prob, keje xjalan la.. hehe

    ReplyDelete
  2. org bagan datoh ke.... sy duduk lumut. salam kenalan.

    ReplyDelete
  3. kalau diberi pilihan saya nak kerja dengan mesin la sebab mesin ni senang nak kontrol. kalau manusia pulak susah nak kontrol. kena main saiko la, belanja makan la, jaga hati la mcm2 la. tp dh rezeki kena kerja dgn orang ,terima jela....kalau kje dgn binatang camne plak ye?

    ReplyDelete
  4. hahaha...
    nice entry,,
    lau sama... rasa nyer manusia mati dulu kowt..n rmai yg meninggal..
    hehehe.. coz lau mesin...24 jam pown xper... hahah..

    ReplyDelete
  5. keje ngn mesin la..sbb klu mesin emo leh ganti mesin lain..klu org emo..huuuuu..tak sanggup nak tgk muncung emo nyer...hehehe

    ReplyDelete
  6. Tak pernah kerja dengan mesin tapi selalu siapkan keperluan mesin heheh..

    ReplyDelete
  7. kerja dengan mesin bosan...tp cepat..hehe

    ReplyDelete
  8. bagi saya la Abg NAsz.. kerja dgan mesin lagi bagus r dari kerja dgan org ni..

    hehe.. cuti sem ni, nk g penang kerja kilang plak..

    ReplyDelete
  9. keje dgn mesin x sakit ati sgt kot
    keje dgn manusia x boring..bole gelak2
    hehehhe
    due2 bes =]

    ReplyDelete
  10. kerja dgn mesin pun ok..silap hari bulan mesin tu telan kita..kerja dgn manusia byk berckp..

    ReplyDelete
  11. saya rasa keje ngan mesen lg senang..
    sbab keje dngan manusia ni kadang2 ckap 10 kali baru nak dengar..xponn buat muka..tu yg menyakitkan hati..hahaha=)

    ReplyDelete
  12. aku nak skata la...
    x nak la byak sgt manusia..
    x nak la 24 jm dengan mesin...
    erghhh...
    bleh gila aku..
    hahahha

    ReplyDelete
  13. ada mesin boleh bercakap skrg hehe

    ReplyDelete
  14. kalo ana pun prefer keje dgn MESIN drpd dgn MANUSIA..mesin xde nk maki2 kita balik :P



    jiran nasz,
    ana :)

    ReplyDelete