KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Thursday, October 6, 2011

"JANJI MELAYU LA TU"

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Ini bukan nak burukkan kaum saya sendiri. Tapi cuma nak berkongsi pendapat saya. Bila kita kata event start pukul 8 pagi tapi pukul 9 pagi baru nak datang. Masa tu akan ada la bunyi-bunyi sumbang suara mengata :

"Janji Melayu la tu"

Kenapa? Kalau kaum lain lambat, taklah pula dengar orang cakap:

"Itu janji cina la tu"

Atau

"Itu janji india la tu"

Saya bukan nak cari gaduh ye? Cuma meluahkan pendapat sebab asyik saya selalu dengar tentang benda ni. Yang lambat tu bukan semua tapi sesetengah atau ada sebab yang tak dapat dielakkan. Kita tak tahu apa akan terjadi pada masa depan.

Ini cuma pendapat saya je. Jangan marah ye?

p/s : Harap perpaduan yang kita ada sekarang dapat dikekalkan.

Wassalam.

-NASZ-
Published with Blogger-droid v1.7.4

Sila Tekan Like Jika Suka

16 comments:

  1. pemikiran org skrg da sempit....hanya tau menilai tanpa berfikir...

    ReplyDelete
  2. clishe la nie...sbb tu kita ada perkembangan...(utk diri sendiri jugak)
    wallahualam..

    ReplyDelete
  3. yupss,..ziey setuju laa jugak, member sy pernah marah kan seorg member sy yg lain dgn cakap, " dia kata datang jam 8? haa, jam 8 campur janji melayu konfem datang jam 10 punya!"..hahaha!

    ReplyDelete
  4. memang tertekan berurusan ngn org xreti tgk jam..

    ReplyDelete
  5. btol tu..asyik nk mnyalahkan glongan2 tertentu aje..

    ReplyDelete
  6. mmg selalu dah dgr cmtu..
    bile bab lambat je mmg direct kene tang MELAYU la..nape tah..hemm~



    jiran nasz,
    ana :)

    ReplyDelete
  7. ribena click iklan celcom n folo sini..jom terjah ribena..yayy

    ReplyDelete
  8. memang selalu sangat lambat dikaitkan dengan janji melayu.. tapi asal usulnya x tahu plak kenapa.. haish..

    ReplyDelete
  9. Itu hakikat. Orang Melayu terlalu manja. Buat kesalahan dan tak boleh ditegur. Itu yang menjadikan taraf disiplin semakin menurun.

    ReplyDelete
  10. ermmm.. selalu jadi penunggu setia..

    ReplyDelete
  11. Salam;
    Tak apa tak marah,..sbb memang kenyataan.Tempat aku pun org sebut janji melayu jugak,kadang2 diaorang sebut janji YB.

    ReplyDelete
  12. tu la pasal..
    bila la tanggapan + ayat janji melayu tu nak terhapus kalau perangai mcm nie x nak ubah..

    ReplyDelete
  13. kita dah disogok benda2 camtuh, wahh, disogok kauu...haha! pemikiran dan mentaliti mainkan peranan tetapi yang paling penting personaliti, bagaimana nak ubah?? mulakan dengan diri sendiri...insyaALLAH, janji melayu mampu diubah. =)

    ReplyDelete