KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Monday, October 24, 2011

"PENGAJAR TERBAIK...PENGALAMAN"

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Saya ni masih setahun jagung lagi. Masih muda dalam dunia ni. Tapi, saya ada ramai kawan-kawan yang dah makan garam terlebih dahulu daripada saya. Saya hormat dorang sebab pengalaman dorang.

Kenapa plak saya nak hormat dorang? Dorang tak pandai guna komputer. Dorang tak pandai guna barang elekronik. Tapi sebenarnya, ada benda yang kita tak tahu yang dorang tahu. Apa yang dorang tahu? Itu saya tak tahu sebab dorang je tahu. Korang tanyalah dorang. Hehehe.

Semua tu adalah dari pengalaman sendiri. Saya ada pengalaman yang tak ada diajar dalam mana-mana buku. Setakat ni saya tak jumpa la. Kalau korang jumpa, bagitau ye? So, orang lama ni banyak pengalaman dorang. Dorang mengalami sendiri perkara tu dan menjadi pengalaman yang sangat berharga untuk diri dorang.

Kita yang masih muda ni pun akan dapat pengalaman. Pengalaman yang macam mana? Bergantung kepada perjalanan pilihan kita. Setiap jalan menuju ke pengalaman yang berbeza tetapi akhiran sama iaitu KEMATIAN.

p/s : Pengalaman adalah pengajar terbaik. Daripada pengalaman kita belajar apa yang tak diajar di sekolah.

-NASZ-
Published with Blogger-droid v1.7.4

Sila Tekan Like Jika Suka

18 comments:

  1. Pengalaman tue adalah guru yg terbaik. Dr pengalaman kita belajar utk jadi lbh matang, lebih bijak, lbh dewasa..

    ReplyDelete
  2. pengalaman guru terbesar yang mengajar erti kehidupan..

    ReplyDelete
  3. huuuuu
    sebb tu suke kwn dgn org2 yg lbh tua
    heheheh

    cek nazs lagi tua dr mimi x?
    hehehe

    ReplyDelete
  4. SALAM,
    BAGUS DAN SERONOK TAPI RASA TAK PUAS MEMBACA N3 INI. ADA MESEJ YG DISAMPAIKAN

    ReplyDelete
  5. yup...btol...pengalaman antara pengajar terbaik kita dalam hidup ini...

    =)

    ReplyDelete
  6. yeah,,,pengalaman yang banyak mengajar kita,,erti kehidupan an,,:),,

    dan masing2 ada kelebihan dan kekurangan nya sendiri :)

    ReplyDelete
  7. setuju, pengalaman adalah pengajar terbaik..

    ReplyDelete
  8. Salam;
    Betul2..Kalau adapun kita diajar teori je,yang lain kita sendiri yang kena cari.

    ReplyDelete
  9. btol tu... kt sekolah kte bljar teori semata... kat luar, kite bljr cner nk berhadapan dgn mslh sbnr

    ReplyDelete
  10. itu bezanya pelajaran formal dan pelajaran informal.. kan dik

    ReplyDelete
  11. bab kata orang2 tua...dorang makan garam dulu..kan kan kan

    ReplyDelete
  12. PENGALAMAN mendewasakan =)




    jiran nasz,
    ana

    ReplyDelete
  13. hidup mesti ada pengalaman..mcm owg kata..pengalaman mendewasakan seseowg itu...;d

    ReplyDelete
  14. setuju..pengalaman titik permulaan kenangan dan pengajaran

    ReplyDelete
  15. akak setuju..pengalaman mematangkan kita dalam menempuh kehidupan, dari siapapun yang kita perolehi

    ReplyDelete