Create your own banner at mybannermaker.com!

KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Saturday, November 6, 2010

KENAPA SAYA SUKA SANGAT PIZZA HUT 6 CHEESE EXTREME PIZZA?

Salam sejahtera semua.

Hari ni saya nak cite kenapa saya suka sangat makan pizza terutama 6 Cheese Extreme Pizza.  Jawapannya simple je.  SAYA SUKA TELAN CHEESE. Sebab tu la sekarang ni dah  makin berisi... Berat badan makan naik... Perut makin boyot... Hehehe...

Last week bila ntah saya tertengok kat kaca tv tentang pizza terbaru pizza hut... 6 CHEESE EXTREME PIZZA... Dalam 6 Cheese Extreme Pizza ni ada 6 jenis cheese.  Saya 1 jenis cheese dah seronok gila makan... Ini 6 JENIS CHEESE IAITU PARMESAN, MOZZARELLA, ROMANO, CHEDDAR, PROVOLONE DAN MONTEREY JACK....WOW (Tiru cite P. Ramlee - Tiga Abdul..hehe..)...

Pagi kelmarin saya pun tidak dapat menahan keinginan untuk merasai keenakan Pizza Hut 6 Cheese Extreme Pizza, saya pun ajak ibu dan adik-adik saya pergi ke Pizza Hut Parit Buntar.  Rumah saya di kampung terletak di Sungai Bakap,Penang, jadi, Restoran Pizza Hut yang terdekat adalah di Parit Buntar, Perak.  Sanggup meredah jalan raya yang agak sesak untuk menikmati 6 Cheese Extreme pizza...Memang penggila extreme cheese..hehe..

Saya letakkan gambar Restoran Pizza Hut Parit Buntar, Perak tu kat bawah ni:



Saya parking kereta kenari kesayangan saya dan terus ke masuk ke restoran Pizza Hut tu.  Terbayang-bayang cheese-cheese yang bakal masuk ke mulut saya, melalui tekak saya dan terus meluru ke perut saya yang tak lalu makan makanan lain selagi tak dapat menjamah 6 Cheese Extreme Pizza ni.

Staf yang kerja di situ bertanya:

"Makan sini ke bawa balik?"

Saya menjawab dengan pantas dan jitu:

"Makan sini"

Setelah pilih tempat duduk yang best, staf tu pun bagi menu.  Saya tengok menu tu dan terus snap beberapa gambar kat menu tu.  Gambar-gambar tu saya letak kat bawah ni:




Kat atas tu saya ada snap gambar yang tunjuk 6 jenis cheese yang terkandung dalam Pizza Hut 6 Cheese Extreme Pizza iaitu Parmesan, Mozzarella, Romano, Cheddar, Provolone dan Monterey Jack.  Menarik!  Membuatkan saya lagi teringin nak try. Hehe...

Saya pun terus memesan Set Cheese Extreme 2 dengan Cheesy Chicken Topping. Akhirnya dapat gak order. Hehe...

Sementara tunggu order, saya ternampak promosi stand kat meja yang saya dan family saya duduk tu.  Ada tunjuk mengenai Pizza Hut Cheese Extreme Pizza.  Terus saya snap gambar:






Mula-mula soup of the day sampai dulu... Sup Cendawan..Faveret!! Hehe... Selepas itu, Garlic Bread dan Air Pepsi satu jag dengan 4 gelas kaca... Saya tengok-tengok dapur dorang dari jauh.

Dalam hati:

"Bila nak sampai ni? Lambat lagi ke?"

Tak lama kemudian, sampai la Pizza Hut 6 Cheese Extreme Pizza.  Punya la seronok sampai senyum pun tak lepas-lepas dari bibir saya. Hehe..

Saya snap sebelum menjamah pizza tu.  Hehe...Tengoklah...


Punya la seronok... Hehe... Dapat gak makan!! Yeay!!

Saya snap gambar-gambar gelagat family saya makan pizza ni. Hehe..

























Banyak gak gambar saya snap.  Dari mula start menjamah Pizza Hut 6 Cheese Extreme Cheesy Chicken Pizza sampai habis.  Best gak tapi bil dia pun 'best' gak la. Haha.. Anyway, tak rasa menyesal sangat sebab memang best pun pizza ni.  Kawan-kawan kat luar tu try la.  Best tau.

Yang pasti, akhir sekali saya diwajibkan menyorak:

"I'M CRAZY ABOUT CHEEEEEEEEEEEEEEEEEESE!"

Hehe...

Adios.

Wassalam.
Sila Tekan Like Jika Suka

2 comments:

  1. hahaa...suke gak mkn pizza....crazy with cheesy wedges(tp kfc punyer la)

    ReplyDelete
  2. memang agak gila pizza...hehe..tapi cheesy wedges pun dap gak... nak skit bleh?

    ReplyDelete