Create your own banner at mybannermaker.com!

KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Wednesday, October 26, 2011

"MURTAD"

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Tadi blogwalking ke blog Fendy, jumpa satu entry berkenaan Murtad ni. Korang boleh klik kat SINI kalau nak baca. Bila terbaca entry Fendy ni, teringat saya masa saya masih study kat UiTM dulu. Masa tu, saya baru Part 1.

Masa tu heboh satu part 1 yang ada seorang kawan saya ni nak tukar agama kristian. Namanya tak perlulah saya bagitahu. Masa tu saya ni bukan jenis ambil port sangat sebab lebih fokus pada studi. Lagipun, masa perkara tu berlaku adalah masa nak dengan exam final. Tapi, saya dengar gak la bila kawan-kawan cite kat saya.

Kawan saya nak murtad ni sebab hidup dia dah biasa dengan Kristian dan Gereja. Saya tak pasti tentang emak dan ayah dia. Tapi, dengar kata, emak dan ayahnya salah seorang adalah penganut Kristian. Wallahualam. So, bila Hari Raya, dia sambut. Bila Xmas, dia sambut gak.

Emak dan ayah dia langsung tak guide dia mengenai agama. So, dia bercelaru. Akhirnya, dia ambil keputusan nak masuk Kristian. Saya tak pasti apa sebabnya.

Disebabkan itu, semua kawan-kawan sama part 1 dengan sama turun padang sambil pakai baju melayu dan bersongkok jumpa dia. Jumpa dia bukan nak pukul k? Tapi, nak nasihat dia supaya sedar dan jangan tukar agama ke agama Kristian.

Masa tu saya memang takde la. Masa tu saya lebih busy hal study je. Rasa menyesal gak sebab tak terlibat sekali. Tak pasti apa jadi lepas tu. Harap Allah akan bagi hidayah-Nya kat kawan saya tu supaya sedar bahawa Agama Islam adalah yang terbaik.

Isu ni adalah isu lama. Tapi, kita tak ambil berat sangat. Padahal, dah ramai orang islam dimurtadkan.

Ini cerita masa saya sekolah menengah dulu kat Penang Free School. Masa tu heboh satu sindiket yang akan bayar kepada sesiapa yang berjaya murtadkan orang. Tak kiralah orang cina, orang india ataupun orang islam. Bayaran untuk yang berjaya murtadkan orang cina dan orang india ni biasa je. Tapi, sesiapa dapat murtadkan orang islam, memang dapat bayaran lumayan.

Cara nak murtadkan senang je. Bagi minum Holy Water. pastu, brand salib akan terbentuk di badan orang yang minum tu. Masa tu, memang hangat isu ni. Sampai kedai yang dijadikan markas pun diserbu.

Saya tahu kat mana kedai tu. Saya selalu lalu depan sambil tengok-tengok kat dalam tapi tak nampak apa-apa.

Gerakan untuk memurtadkan orang islam ni dah makin berani sekarang. Korang ingat tak kes Lina Joy? Sampai ke Mahkamah kes dia. Semata-mata nak tukar agama sendiri dan agama dalam IC.

Harap kita dapat dihindarkan dari dimurtadkan oleh orang yang tak bertanggungjawab ini.

p/s : Agenda Yahudi Laknatullah untuk menghancurkan Islam.

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

18 comments:

  1. berhati hati dgn org sekeliling....
    kita tak sedar dlm diam byk yg cuba memusnahkan islam....
    kuatkan keimananan...
    semoga islam terus kekal dihati kita....

    ReplyDelete
  2. mmg zaman sekarang dah bnyk org Islam murtad. Harap2 kita terhindar dari perkara2 yg boleh mermurtadkan..

    ReplyDelete
  3. yg tahu ...sekarang nie ...org bukan islam ..sanggup buat ape..saje...bagi memurtadkan org Islam ...

    maaf di sbbkan sy belajar penang ...
    takot gak jaln2..dekt penang ..lgi2..blah pulau...sbb ramai org "cina" ( kristian) bg ..helaian kertas....sy ingt kertas twran kerja ..rupanya ..kertas dari gereja...

    ReplyDelete
  4. semoga kita sentiasa dilindungi dan diberi petunjuk oleh-Nya. InsyaAllah

    ReplyDelete
  5. semoga kita semua di tetapkan iman...amin

    ReplyDelete
  6. sebelum tido, dan bangun pagi perlu mengucap....bimbang perbuatan kita pada hari tu ada yang tersasar dari akidah tanpa kita sedari...

    ReplyDelete
  7. salam;
    kalau ikut zaman nabi Muhamas orang2 yang murtad ni dihukum bunuh...kill!

    ReplyDelete
  8. didikan agama sejak kecik tu penting..huhu

    ReplyDelete
  9. Hish!! bahaya betul....Murtad susah nak masuk syurga tau....jahat-jahat orang islam bila hukumannnya dah habis boleh masuk syurga jugak.....janji kita Agama Islam.....Allah lagi Maha Penyayang dan pengampun...

    ReplyDelete
  10. nauzubillah min zalik..mnx d jauh kn..sme2 la jg dri

    ReplyDelete
  11. selalu berdoa...matikanlah daku di dalam Islam...amin

    ReplyDelete
  12. masa bulan puasa ari tu, kawan saya ada yg murtad.. tp setelah dibasuh, dia masuk islam semula.. mak ayah dia macam ok je.. padahal Islam tu..
    lagi pun skrang ni, pertubuhan melayu kristian dah diluluskan... mampuih la malaysia..

    ReplyDelete
  13. hmmmmm tulah
    skrg ni terlalu byk cr halussyg dibawa utk sesatkn umat Islam
    tanpa disedari
    hmmmm

    ReplyDelete
  14. pernah hari tuh berdebat kat fb dengan seorang india yang menyokong orang islam bebas pilih agama sendiri..and mas de tahu seorang bapa ni islam..wife dia buddha..and anaknya...=tak de agama.means biar dia tentukan bila besar nanti.so cute anaknya,tapi sayang..harap2 bila dia besar dia mendapat hidayah nur islam pada dirinya..

    ReplyDelete