KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Thursday, June 30, 2011

MACAM-MACAM RAGAM...

Salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Cuba korang tengok orang-orang kat sekeliling korang? Korang mesti nampak macam-macam ragam manusia ni.

Kadang-kadang bila saya tengok dorang, ada masa rasa nak tergelak dam ada masa rasa bengang. Huhu...

Disebabkan saya duduk dan bekerja di kampung, dekat pula dengan laut, saya selalu gak jumpa nelayan, petani, buruh ladang dan macam-macam lagi. Kadang-kadang ada jumpa cikgu sekolah, pegawai bank, polis dan lain-lain.

Setiap orang saya jumpa ada ragam yang berbeza. Ada perangai berbeza. Pada pendapat saya, mungkin disebabkan latar belakang pendidikan dorang dan pendedahan dorang dengan orang selain rakan-rakan dorang.

So, cara dorang respon pun berbeza. Macam-macam respon saya pernah kena. Huhu...

Apa pendapat korang?

Wassalam.

-NASZ-
Published with Blogger-droid v1.7.2

Sila Tekan Like Jika Suka

4 comments:

  1. pada wa taraf pendidikan itu tidak penting tapi penyerapan segala ilmu yang diangkat melalui pengalaman hidup lebih penting..

    taraf pendidikan tinggi kadang rendah di mata masyarakat bila pengalaman dalam kehidupan yang hanya menjadi cerita kosong di kedai kopi, tapi tidak cuba menganalisa dan menerapkan dalam kehidupan..

    Dan kadang kita salah menilai orang hanya melihat pada luaran.. thats y wa jadi pendiam kadang-kadang.. sebab Bila berbunyi disalah erti..

    hehheh bro... macam-macam ragam..

    ReplyDelete
  2. manusia tu memang macam2 ragamkn??? hurm itulah yg membezakn seseorg dengn seorg yg len...cuma kdg2 penerimaan ragam antara manusia ni yang berbeza... taraf pendidikan memang mempengaruhi... sama gak la macam artikel2 n idea2 blogger... kadang2 pendapt dia ni...macam ni... pendapat dia tu plak macam tu... tapi tajuk sama... kan???hehhehe

    ReplyDelete
  3. itulah manusia, rambut je hitam...hati, perangai, sikap, memang berbeza

    ReplyDelete
  4. tak kisahlah sesetengah org tu berpendidikan tinggi dan ragamnya pun dh lain mcm..tp ilmu agama yg dipelajari lebih penting dri segala2nya...:D

    anda di tag :D

    http://anisaida97-hidupkuduniaku.blogspot.com/2011/06/1st-jiwa-kacau-anniversary-giveaway.html

    ReplyDelete