Create your own banner at mybannermaker.com!

KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Monday, June 27, 2011

JADI DIRI SENDIRI ... BUAT APA NAK JADI ORANG LAIN?

Credit Google

Salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Terima kasih kepada rakan-rakan blogger yang masih sudi membaca hasil penulisan newbie ni. Huhu...

Kali ni saya nak menulis mengenai menjadi diri sendiri.  Ini melalui pengamatan dan pengalaman saya gak. Saya pernah tengok orang yang nak jadi seperti artis idola dorang. Nak ikut trend dan cara pemakaian dorang.  Saya mengaku saya pun sama.  Siapa artis tu? Tak perlulah ditulis kat sini. Huhu...

Sama juga seperti menulis blog, lebih baik menulis dengan cara tulisan yang melambangkan diri sendiri.  Tak payah nak jadi macam penulis berita dan segala bagai. Kadang-kadang tu, penulisan kita sendiri adalah terbaik. Tapi kita dibutakan dengan penulisan orang lain. Semua orang sanjung.

Saya mengaku pernah menulis seperti orang lain sebab nak dapatkan trafik tinggi. Lepas tu saya sedar, sampai bila saya nak menulis macam ni? Trafik yang dapat pun tak banyak. So, saya ambil keputusan nak menulis dengan cara saya sendiri. Menggunakan diri sendiri sebagai platform. Melontarkan pandangan dalam hasil penulisan saya.

Saya yakin kat luar sana banyak penulis blog yang menulis berdasarkan diri sendiri. Sebab apa? Sebab lagi mudah kita nak menulis sebab kita selesa dengan diri sendiri. Huhu... Apa saya merepek ni? Huhu..

Anyway, korang setuju tak? Kalau tak setuju, ce citer nape? Huhu...

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

6 comments:

  1. setujuuu hihi *sambil angkt tangan neh!

    ReplyDelete
  2. kakak setuju....

    tak perlu nak jadi orang lain, kita juga yg susah dan sampai bila nak pura2...pura2 ni penat tahu...hehe

    ReplyDelete
  3. setuju sangat2x..wat pe nak jadi org lain,xde faedah lah.

    ReplyDelete
  4. setuju..puas hati tau kalo yg kita buat tu ori dr kita sendiri.. bkn ciplak org lain punya..hehe

    ReplyDelete
  5. betul tu... bila kita jadi diri sendiri, kita akan berasa bangga bila blog disukai orang... dan kita tak menipu diri sendiri...

    ReplyDelete
  6. hahhah dulu bulan pertama blogger memang tekejar nak capai trafik tinggi..

    tapi lepas pikir nyer pikir kan wat apa semua tuh.. niat masa sign up blogspot nie nak save as karya-karya n nak belajar menulis daripada komen kawan2.. hehee...

    tapi bila terpandang blogger yang wow perghh berminat.. nway sekarang baik save karya dalam nih, besok time umur 60 (kalau sampai) leh baca sumer balik.. hahha hasil penulisan itu satu karya bg wa..

    nice.. best.. wa layan..

    ReplyDelete